لرستان- وعده‌های مسئولان درباره ساخت سیل بند در شهرستان پلدختر آن‌قدر حجیم است که این گزارشی مجالی برای نگارش همه آن‌ها ندارد اما واقعیت این است که فصل بارش‌ها فرارسیده و مردم معمولان و پل‌دختر نگران تکرار حادثه تأسف‌بار فروردین سال ۹۸ براثر سیل هستند.

فصل سیل از راه رسید؛ «سیل بند»به پایان نرسید!

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش‌های بهاری در دوازدهم فروردین‌ماه سال ۹۸ باعث ایجاد سیل در برخی شهرستان‌های استان لرستان ازجمله پلدختر، معمولان و خرم‌آباد شد که با تخریب دیواره ساحلی شهر پلدختر باعث ورود سیل به مناطق شهری و روستایی  و درنهایت خسارت جانی و مالی زیادی ازجمله از بین رفتن باغات، زمین‌های کشاورزی، منازل مسکونی و دام‌ها شد.

متأسفانه در شهرستان پلدختر هرسال این پدیده طبیعی خسارات زیادی به بخش‌های منطقه وارد می‌کند، بهمن‌ماه ۸۴ و سیل ویرانگرش در پلدختر را هنوز فراموش نکرده بودیم که فروردین‌ماه سال ۹۸ داغ سیل یک‌بار دیگر تازه شد.

بعدازآن سیل همگان به فکر افتادند که باید دیواره ساحلی این شهر هرچه سریع‌تر تکمیل شود و مسئولان نیز بر این مهم صحه می‌گذاشتند  اما این دیواره نه‌تنها تکمیل نشد بلکه در سیل فروردین‌ماه سال ۹۸ نیز نتوانست مقابل خروش کشکان بایستد و قامتش خم شد.

در سیل بهمن‌ماه سال ۸۴ بخشی از دیواره‌های ساحلی این شهر تخریب و به حال خود رها شدند و تکمیل نشدند. این‌که در این ۱۵ سال چرا و چگونه دیواره ساحلی پلدختر علیرغم تأکیدات بسیار بازسازی و تکمیل‌نشده جای سؤال داشته و نیاز به واکاوی دارد.

وعده‌های مسئولان درباره ساخت این سیل بند آن‌قدر حجیم است که این گزارشی مجالی برای نگارش همه آن‌ها ندارد اما واقعیت این است که فصل بارش‌ها فرارسیده و مردم معمولان و پل‌دختر نگران تکرار حادثه تأسف‌بار فروردین سال ۹۸ براثر سیل هستند.

ناتوانی مسئولان

یک هزار و ۸۰۰ متر طول ضلع غربی شهر معمولان در مسیر عبور رودخانه کشکان قرار دارد که پروژه دیوار حفاظتی آن  از سال گذشته شروع و تا اول مردادماه سال جاری مقدار ۸۵۰  متر پیشرفت فیزیکی داشته اما به علت نبود اعتبار از ابتدای مرداد امسال تاکنون این پروژه متوقف و تعطیل‌شده است.

باوجوداینکه  تخصیص اعتبار برای فعال‌سازی دیواره حفاظتی شهر معمولان  به‌عنوان یکی از مصوبات جلسه شورای برنامه‌ریزی  و توسعه استان لرستان اما هنوز این اعتبار برای تکمیل ساخت دیواره حفاظتی تأمین نشده است.

یک هزار و ۸۰۰ متر طول ضلع غربی شهر معمولان در مسیر عبور رودخانه کشکان قرار دارد که پروژه دیوار حفاظتی آن  از سال گذشته شروع و تا اول مردادماه سال جاری مقدار ۸۵۰  متر پیشرفت فیزیکی داشته اما به علت نبود اعتبار از ابتدای مرداد امسال تاکنون این پروژه متوقف و تعطیل‌شده است

اقدامات مسئولان مبنی برساخت دیوار حفاظتی در معمولان که حالا نیمه‌تمام متوقف‌شده بنا بر نظر امام‌جمعه معمولان نشان  از ناتوانی مسئولان دارد.

حجت‌الاسلام حسن رضایی در همین راستا بیان می‌کند: پروژه دیوار ساحلی شهر معمولان علی‌رغم مشکلاتی که ازنظر کارشناسی دارد با توجیه عدم بودجه متوقف، نیمه‌کاره و ابتر مانده که این امر و نواقص این پروژه نتیجه عدم پیگیری و ناتوانی برخی مسئولان است.

اعتبارات تمام شد سیل بند به پایان نرسید

فرماندار پلدختر بابیان اینکه دیواره ساحلی شهر معمولان  با متولی گری آب منطقه‌ای استان لرستان  اظهار می‌کند: متأسفانه از چند ماه پیش تاکنون به دلیل نبود اعتبار متوقف مانده است.

حسن رضاییان بر تأمین اعتبار ادامه فعالیت اجرایی دیواره ساحلی شهر معمولان تأکید کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود آب منطقه‌ای لرستان هرچه سریع‌تر با توجه به نگرانی‌های مردم و نزدیک شدن به فصل بارندگی جهت تکمیل این پروژه در راستای تأمین اعتبار پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

وی  افزود: سازمان مدیریت برنامه‌وبودجه استان لرستان در رابطه با تأمین  بخشی از اعتبار موردنیاز این پروژه قول مساعد داده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.