رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت در بازدید از بیمارستان رضوی مشهد گفت: بیمارستان‌های غیر دولتی بخش انکارناپذیر کمک به حوزه سلامت کشور هستند.

بیمارستان‌های غیردولتی بخش انکارناپذیر کمک به حوزه سلامت کشور هستند/ بیمارستان رضوی مرکز درمانی نمونه و زبانزد در منطقه است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مهدی شادنوش  در حاشیه بازدید از بخش ویژه و گسترش یافته همودیالیز بیمارستان رضوی مشهد عنوان کرد: باید اذعان کرد که بخش گسترش یافته همودیالیز بیمارستان رضوی ، مرکزی شایسته با فضای فیزیکی و امکانات پیشرفته است که امیدواریم بیماران درمان‌پذیر در آن بتوانند بهترین خدمات را دریافت کنند.
وی با تاکید بر اینکه سلامت یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی در هرجامعه‌ای است افزود: با توجه به حضور بابرکت امام رضا(ع) و امکاناتی که به برکت ایشان در مشهد ایجاد شده، سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در زمینه سلامت مردم در مشهد فراهم شده است.
دکتر شادنوش با بیان اینکه بیمارستان رضوی باعث افتخار ایران است، اظهار کرد: این بیمارستان فوق تخصصی در میان مجموعه‌های درمانی کشور و منطقه، نمونه و زبانزد است و امکان عرضه خدمات به عرصه‌های بین‌المللی مثل گردشگری سلامت را به نحو احسن داراست.
وی افزود: یقیناً جهت‌گیری دقیق و درستی که در بحث موقوفات آستان قدس رضوی اتفاق افتاده سبب شده تا وجود مراکز این‌چنینی در عرصه‌های مختلف سلامت و بهداشت کشور به وزارت‌خانه متولی این امر در کشور کمک بسیار بزرگی باشد.

ادامه فعالیت بیمارستان‌های غیر دولتی حیاتی است
وی تصریح کرد: ویروس کرونا برای تمامی دنیا شناخته شده نبود و تقریبا همه دنیا را غافل‌گیر کرد؛ در کشور ما نیز برای ماه‌های متوالی زحمات فراوانی ایجاد کرد ولی اگر منصفانه بنگریم می‌بینیم که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش کرد با ابلاغ پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های لازم، نوع فعالیت بیمارستان‌ها را تعیین کند تا بیمارستان‌ها نیز در مسیر عادی خود برای ارائه خدمت قرار بگیرند.
نماینده تام الاختیار وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در گیلان ادامه داد: از سوی دیگر، بیماران نیز به دلیل نگرانی‌های ناشی از شیوع این ویروس، مراجعات خود برای مسائل درمانی را به تعویق انداخته و اکنون تقریبا از این جهت، شرایط برای انجام اعمال غیراضطراری عادی‌تر است ولی این واقعیتی است که طی هفت ماه گذشته بیمارستان‌های غیر دولتی در سراسر کشور دچار صدمات زیادی شدند و باید تدابیری برای حمایت از این بخش اتفاق بیفتد چراکه بخش‌های غیر دولتی بخش انکارناپذیر کمک و مساعدت به حوزه سلامت کشور هستند و یقینا ادامه فعالیت آن‌ها واجب و حیاتی است و برای جبران صدمات و خسارت‌های وارده باید تدابیری اندیشیده شود.

کادر درمانی کشور نیازمند حمایت هستند
وی اضافه کرد: در واقع، خدمات برای بیماران خاص باید به‌طور مستمر ادامه داشته باشد چراکه نمی‌توان ارائه خدمت به بیماران دیالیزی را متوقف کرد و خوشبختانه در کشورمان از ابتدای شناسایی این ویروس ارائه خدمات ادامه داشته است.
دکتر شادنوش بیان کرد: شیوع این ویروس هزینه‌ها را برای وزارت بهداشت در حوزه ارائه خدمات و تأمین وسایل و امکانات چند برابر کرده ولی با تلاش فراوان برای تأمین آن در تلاش هستیم. بدون تردید بیمارستان‌های دولتی و غیر دولتی همه تلاش‌های خود را مصروف رعایت دقیق پروتکل‌ها کردند و شرایط برای تأمین سلامت آحاد مردم هزینه‌ها را در همه بیمارستان‌ها چندین برابر کرده است.
وی تصریح کرد: وقفه شدیدی در چرخش مالی بیمارستان‌ها به وجود آمده و امیدواریم چرخه این ویروس از جامعه بشری قطع و خارج شود و شرایط به حالت عادی برگردد چراکه همه بخش‌های غیر دولتی سلامت نیازمند حمایت مالی هستند و این امر، فارغ از خسارت‌های معنوی و نیروی انسانی وارده به حوزه سلامت است.
دکتر شادنوش اظهار کرد: در واقع، فشار بسیار زیادی بر کادر درمانی کشور در همه حوزه‌ها وارد شده و خستگی مفرط و آزاری که این کادر متحمل شدند قابل جبران نیست و باید با حمایت‌های مداوم سعی کنیم کمی به خستگی‌های آن‌ها التیام ببخشیم. همان‌طور که وزیر محترم بهداشت عنوان کردند، هم‌چنان وزارت بهداشت در شرمندگی کادر خالص و صادق خود است که در چندماه اخیر جان بر کف آماده ارائه خدمت بودند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.