رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به پیشنهاد استعفا و کناره‌گیری روحانی و پیوستن اصلاح طلبان به جمع منتقدان دولت گفت: اگر  امروز برخی اصلاح طلبان منتقد شده‌اند انتقادشان به رفقای خودشان در داخل دولت هم هست. حداقل اگر مراعات دولت را نمی‌کنند مراعات حال رفقا و هم فکران خود را بکنند.

اصلاح طلبان حداقل مراعات رفقا و همفکران خودشان در دولت را بکنند/ روحانی استعفا نمی‌دهد

قدس آنلاین: محمود واعظی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در پاسخ به سوال خبرنگار ما که از او پرسید: این رروزها هر دو جناح سیاسی منتقد دولت هستند، اصولگرایان سوال از رئیس جمهور را دنبال می کنند و شاید اگر سال آخر دولت نبود استیضاح را هم  پیگسر می‌شدند و  اصلاح طلبان هم که همراه و حامی دولت بودند امروز انتقادهای زیادی دارند و حتی بعضا برخی از آنها پیشنهاد کناره‌گیری و استعفای آقای روحانی را می‌دهند. چه شده که هر دو جناح امروز در جبهه منتقد دولت قرار گرفته‌اند؟ گفت: جریان اول که همواره منتقد بوده‌اند، هم در انتخابات ۹۲ و هم انتخابات ۹۶ و ما هیچ وقت هم ندیدیم که در این هفت سال مبارزات انتخاباتی تمام شده باشد. 

وی با بیان اینکه در همه دنیا مبارزات انتخاباتی چند ماه است اما در کشسور ما ۴ سال طول می‌کشد، افزود:  راجع به جریان اصلاح طلبان هم هیچ گاه در درون این جناح یک نظر و دیدگاه نبوده است.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم در کابینه و در میان  استانداران و مدیران ارشد و میانی همواره اصلاح طلبان حضور داشته‌اند پس اگر  امروز برخی اصلاح طلبان  منتقد شده‌اند، انتقاد به رفقای خودشان در داخل دولت هم هست.

واعظی گفت: حداقل اگر مراعات بقیه اعضای دولت را نمی‌کنند مراعات حال رفقا و هم فکران خودشان را بکنند.

وی در واکنش به پیشنهاد استعفا و کناره‌گیری روحانی هم با اشاره به اینکه پیشنهاد استعفا از طرف یک نفر مطرح شد و تیتر آن خبر هم  با متن تفاوت بود و یکسری حرف‌های دیگر می‌خواسته بزند، خاطرنشان کرد: آقای روحانی رئیس جمهوری نیست که در زمان گل و بلبل و وقتی تحریم و کرونا نیست یا پول و امکانات وجود دارد  رئیس جمهور باشد و وقتی که مردم مشکل دارند استعفا بدهد. رئیس جمهور تا لحظه آخر به مردم بدهکار است و وظیفه خودش می‌داند به آنها خدمت کند.

وی افزود ما وظیفه داریم تلاش کنیم ولی وقتی می‌بینیم با  مشکلات و فشارهای داخلی و خارجی به مردم تا این حد فشار می‌آید شرمنده و عذر خواه مردم هستیم و وظیفه داریم به شکل مضاعف تلاش کنیم. ما  می‌دانیم به مردم فشار می آید به ویژه حقوقی بگیران و طبقه متوسط خیلی مشکل دارند اما تلاش می‌کنیم در مدت باقی مانده از دولت از همه ابزارها برای ایجاد گشایشی در زندگی مردم استفاده کنیم.

رئیس دفتر رئیس جمهور در باره تامین ارز مورد نیاز بخش بهداشت و درمان در شرایط اوج گیری کرونا هم  با اشاره به اینکه ارز مورد نیاز وزارت بهداشت تأمین شده اما با تأخیر همراه بوده، گفت:  از ۱۰ روز قبل رقمی تخصیص داده شده و وزیر بهداشت در تلاش برای واردات مواد اولیه و دارو هستند و امیدواریم داروهای مورد نیار و هم مواد اولیه داروهایی که در داخل تولید می‌شوند، هر چه زودتر برسد.

وی در پاسخ به این سوال که وقتی  رئیس جمهور آ در مورد مشکلات و آدرس کاخ سفید را به مردم می‌دهد آیا باعث جسورتر شدن آمریکایی‌ها در اعمال فشار نمی‌شود؟ با بیان اینکه ما قصه ما با ترامپ و آمریکا از این حرف‌ها گذشته است، گفت: قبل از این هم آمریکایی‌ها هر کاری می‌توانستند علیه ملت و نظام ما انجام داده‌اند دیگر کاری نمانده که بخواهند بکنند.

وی اظهار داشت: آنچه رئیس جمهور گفت نکته درستی است فقط نمی‌دانم چرا برخی ها در داخل کشور تا این حد ناراحت و عصبانی شدند که رئیس جمهور گفته مردم عامل تحریم را لعن کنند. اینکه عده‌ای که دم از انقلابی بودن می‌زنند بخواهند آمریکا را تطهیر کنند و بگویند جای دیگری را لعن کنید نمی‌فهمم چطور آدم هایی هستند . با نگاه جناحی و سیاسی و نگاهی که به انتخابات ۱۴۰۰ دارند می‌آیند و همه چیز را حتی آنچه خودشان انتقاد داشتند فدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مگر همین‌ها طرفدار دولتی نبودند که ۱۰ سال پیش نفت بالای ۱۰۰ دلار می فروخت و بیش از یک میلیون بشکه نفت هم اجازه داده بودند نفت بفروشد اما هر مشکلی هم پیش می‌آمد می‌گفتند «تحریم هستیم» و دهان خود را بسته بودند. الان که  وضع با آن موقع فرق دارد.

الان یک جنگ اقتصادی تمام عیار است و نمی‌خواهند بپذیرند. انتخابات جای خودش ولی ما نباید آدرس تفرقه و نفاق به خارج بدهیم و مردم را ناامید کنیم.

تریبون های نظام باید در خدمت منافع کشور و همدلی باشد

وی در واکنش به سوال دیگری در مورد برخی انتقادها با ادبیات تند در مجلس از جمله برخی نطق‌های نمایندگان یا نقل قولی که از وی در جلسه رأی اعتماد به وزیر صمت مطرح شد، گفت:  کلیت مجلس و تعاملی که با این قوه داریم برای حل مشکلات مردم است. وقتی اقلیتی در مجلس از تریبون رسمی مجلس برای اینکه حرف‌های تفرقه انگیز بزنند استفاده می‌کنند که مایه تأسف است. نظر من این است که ساز و کاری اندیشیده شود که وقتی از تریبون مقدسی حرف کذبی زده شود، مقابلش ایستاده شود. 

واعظی گفت: من به نماینده‌ای که از من نقل قول کرده بود،  گفتم من از چنین الفاظی استفاده نمی‌کنم و  نسبت دادن این اظهارات به من توسط کسی بوده که می‌خواسته بین دولت و مجلس اختلاف بیندازد. این اظهارات را تکذیب کردم ولی چرا شما بدون تحقیق حرف آن فرد را در مجلس بیان کردید.

وی ادامه داد: تربیون‌های نظام باید درخدمت منافع کشور و وحدت و همدلی باشد. همانطور که رهبری بارها در شرایط عادی بر این موضوع تاکید دارند ، الان هم که ما در شرایط سخت تحریم و کرونا قرار داریم.

واعظی در واکنش به اظهار نظر یکی از نمایندگان مجلس که گفته بود دولت مردم را در بورس رها کرده است، گفت: بورس سازوکار خاص خود دارد که به آن شکل می‌دهد. بارها و بارها همه مسوولان گفته‌اند بورس جایی نیست که هیجانی به آن وارد شده یا از آن خارج شویم.

وی با تاکید بر اینکه بورس محلی برای سرمایه گذاری میان مدت و بلند مدت است و کسانی که در میان مدت و بلند مدت در بورس سرمایه گذاری می‌کنند، سود بیشتری خواهند داشت اظهار داشت: باید در این زمینه به مردم اطلاع رسانی شده و فرهنگ سازی انجام شود. دولت در بورس دخالت نمی‌کند، اما وظیفه صیانت و مراقبت  از سرمایه‌های خُرد را دارد تا نفوذی‌ها کاری نکنند که سرمایه‌های خرد متضرر شود ما از بورس حمایت کرده و آن را رها نمی‌کنیم. کسی که فکر می‌کند دولت روزانه باید در بورس دخالت کند از ساز و کار بورس آگاهی ندارد.

مناظره ترامپ و بایدن افتضاح بود

واعظی همچنین با اشاره به رقابت‌های انتخاباتی در آمریکا گفت: مناظره بین نامزدهای انتخابات افتضاح بود و بعید می‌دانم در هیچ کجای دنیا حتی آفریقا در این  رده چنین اتفاق‌های رخ بدهد. شرایط به ضرر ترامپ است و او مسائل سیاسی و بین المللی را متوجه نیست. بنابراین ما باید مراقبت کنیم تا آن چه که او در داخل کشورش به دست نیاورد را با یک اقدام خارجی جایگزین نکند. باید این چند هفته مراقب باشیم تا از این دوره بگذریم.

ملاک انتخاب وزرا قومیت و جنسیت نیست

رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اظهار نظری مبنی بر این که رئیس جمهور اجازه معرفی وزیر زن ندارد ، خاطر نشان کرد: البته رئیس جمهور براساس شایستگی وزیر انتخاب می‌کند، نه براساس قومیت یا جنسیت. برای انتخاب وزیر کمیته‌ای تشکیل می‌شود و آن کمیته گزینه‌های مختلف را بررسی  کرده و بهترین گزینه را انتخاب می‌کند.

  انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.