به همت اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تحلیل هندسه فکری رهبر معظم انقلاب در سخنرانی های سالیانه حرم مطهر رضوی در قالب کتابی تحت عنوان «دریچه آفتاب» تولید و منتشر شد.

کتاب «دریچه آفتاب» منتشر شد

به گزارش قدس آنلاین، بیانات سالیانه نوروزی مقام معظم رهبری در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) یکی از سخنرانی های برجسته و با اهمیتی است که پیام هایی خاص و شامل جمع بندی اتفاقات مهم سال گذشته و ترسیم وضعیت موجود و اهداف سال پیش رو را در بردارد که طی آن به چالش های مهم کلان کشور، در حوزه های مختلف پرداخته شده است.
معاونت تبلیغات اسلامی در این راستا، با رویکرد بررسی و نشان دادن ابعاد و چشم انداز سخنرانی های سالیانه رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی کتاب «دریچه آفتاب» را منتشر کرد.
در این اثر از طریق پژوهش، تحلیل محتوای  ۲۹ سخنرانی مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در حرم مطهر رضوی تدوین شده است. در این نوشتار سعی شده منطق حاکم بر سخنرانی های سالیانه آیت الله سید علی خامنه ای(مد ظله العالی) به لحاظ فکری و سیاست گذاری با زبان ساده و روان به مخاطب ارائه شود.
کتاب دریچه آفتاب شامل سه بخش و پنج فصل است. بخش اول در باب سیاست است که در دو فصل جداگانه در قالب سیاست داخلی و سیاست بین الملل آن را بررسی کرده است. در بخش دوم به موضوع اقتصاد، در دو فصل با عنوان اقتصاد داخلی و اقتصاد بین الملل تاکید و در بخش سوم نیز به مقوله فرهنگ و اجتماع پرداخته شده است.
این اثر با قلم توانای عبدالرضا عالی زاده و محمد مهدی اسماعیلی از سوی اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی تهیه و در شمارگان  ۲  هزار توسط انتشارات زائر رضوی و با همکاری مرکز اسناد انقلاب اسلامی به چاپ نخست رسیده است.
در بخشی از این کتاب در باب آثار وحدت می خوانیم: در مقابل دشمن، رهبر انقلاب(مد ظله العالی) بر این باورند که بین وحدت و ایستادگی در مقابل دشمن و بی باکی و شجاعت و پیروزی رابطه مستقیمی وجود دارد: «مادامی که در میان خود، اتحاد کلمه و توکل به خدا را حفظ کنید، دنیا نمی تواند بر شما فائق و پیروز شود.»
علاقه مندان می توانند با روش‌ های دانلود رایگان از طریق مراجعه به سایت حرم مطهر رضوی به آدرس haram.razavi.ir (بخش مسابقات)، دانلود رایگان از طریق مراجعه به سایت رسمی ارائه محصولات فرهنگی حرم مطهر امام رضا علیه السلام به آدرس archive.razavi.ir ، دانلود رایگان از طریق مراجعه به بخش (انتشارات زائر رضوی) در نرم افزار موبایلی طاقچه و دانلود رایگان از طریق مراجعه به کانال تولیدات فرهنگی حرم مطهر رضوی در تمامی پیام رسان های ایرانی به آدرس @razavi_tv از مطالب بیان شده در این کتاب بهره مند شوند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.