۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
کد خبر: 722128

بر اساس اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی، مرز زمینی سرخس در شمال شرقی این استان، پس از ۲ بار بازگشایی آزمایشی همچنان باز و فعال است.

بازگشایی مرز سرخس تمدید شد

به گزارش قدس آنلاین، مدیر پایانه مرزی سرخس  گفت: پس از بسته شدن این مرز زمینی در اسفند ماه ۹۸ از سوی ترکمنستان به دلیل شیوع کرونا، از ۱۷ شهریور ماه امسال ۲ بار مدت سه و ۱۰ روز به صورت آزمایشی بازگشایی شد و با گذشت این دو دوره تاکنون دستوری برای بسته شدن مجدد مرز صادر نشده است.

محمد مهدی رضایی افزود: این بازگشایی ها بر اساس شیوه نامه های خاص بهداشتی و توافقات صورت گرفته بین مقامات عالی رتبه دو کشور انجام شد و بر این اساس مقرر شد کامیونهای باری با عبور از پل مرزی مشترک در عمق ۱۰۰ متری خاک ترکمنستان، بار خود را تحویل کشنده‌های کشور همسایه داده تا آنان بار را به مقصد مورد نظر در خاک ترکمنستان یا مرز کشور ثالث تحویل دهند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ترکمنستان در قالب همین روش تبادلات تجاری زمینی خود با دیگر کشورهای همسایه از جمله ازبکستان را انجام می‌دهد.

مدیر پایانه مرزی سرخس گفت: طی مدتی که این مرز بازگشایی شده، ۶۵ دستگاه تریلی از ایران وارد خاک همسایه شده و بار خود را تحویل راننده‌های  ترکمنستانی داده است که بیش از ۹۰ درصد آنها کشنده ترانزیتی به مقصد ترکمستان بوده و ۱۰ درصد نیز شامل ۲ کانتینر و سه بار چادری با مالکیت ایرانی و ترکیه‌ای بوده است.

پایانه مرزی سرخس در نقطه صفر مرزی ایران و ترکمنستان و ۱۸۵ کیلومتری شرق مشهد قرار دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.