نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: هرچند مسیرها و مرزها به ناچار بسته شده اند، اما راه ارتباط و زیارت و پیوند عمیق قلبی با حسین ابن علی(ع) مسدود نیست. راه دل همچنان گسترده و گشوده است.

اربعین امسال دلهای سوخته را به زیارت امام حسین(ع) بفرستید

آیت الله سید احمد حسینی خراسانی در خصوص تعطیلی مراسم پیاده روی اربعین به دلیل شیوع کرونا به خبرنگار قدس آنلاین گفت: متاسفانه امسال با شیوع ویروس کرونا و نیز اهمیت حفظ جان و سلامت محبین اهل بیت علیهم السلام، به ناچار محدودیت هایی برای حضور در کشورعراق و شرکت در مراسم اربعین بوجود آمده است. اکنون مرزها بسته است و امکان حضور زائران ایرانی در مراسم اربعین حسینی در کشور عراق میسرنیست.

وی ادامه داد: دوستداران اهل بیت علیهم السلام باید این نکته توجه داشته باشند که هرچند مسیرها و مرزها به ناچار بسته شده اند، اما راه ارتباط و زیارت و پیوند عمیق قلبی با حسین ابن علی(ع) مسدود نیست. راه دل همچنان گسترده و گشوده است.

وی اظهار کرد: انشاالله ارادتمندان اباعبدالله الحسین(ع) در سراسر جهان با زیارت اربعین از راه دور بتوانند به فیض و فوز عظیم این زیارت نائل شوند. در اربعین امام حسین(ع) و یاران باوفایشان، زیارت در منازل باید با ارادات و همراه با دلهایی آکنده از حزن و اندوه باشد.

وی در خصوص اهمیت زیارت اربعین ابراز داشت: تشرف به کربلا و زیارت قبر حضرت سیدالشهدا(ع) و اصحاب گرامی ایشان در اربعین یکی از مصادیق مورد سفارش ائمه اطهار علیهم السلام است. تا جایی که یکی از نشانه های ایمان مومنان راستین شناخته شده است. زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین اهمیت بسیار بالایی دارد، اما متاسفانه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این فیض از دوستداران ایشان سلب شده است.

آیت الله حسینی خراسانی خاطرنشان کرد: البته باید اشاره داشت که حضور ارادتمندان سیدالشهدا(ع) در اربعین و پیمودن مسیر نجف به کربلا که در سالهای گذشته با جمعیت میلیونی انجام می پذیرفت و توجه جهانیان را به خود جلب کرده بود، محدود به سالهای اخیر نبوده است. در برخی کتب تاریخی آمده است که در حدود ۱۲۰ سال پیش، آنچنان زائری در ایام اربعین رهسپار کربلا می شده اند که شرق و غرب این سرزمین با زائر به هم می پیوسته است و برای پذیرایی از زوار اربعین در روز، چندین تن برنج پخت می شده است.

وی افزود: بعد از سقوط حزب پلید بعث عراق، این فرصت  برای شیعیان و ارادتمندان سیدوسالار شهیدان، حضرت اباعبدالله حسین(ع) پیش آمد که دوباره بتوانند مراسم معنوی و باشکوه اربعین را برگزار نمایند و نمایش سیاسی عبادی عظیمی را برای جهانیان به نمایش گذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: لازم است محبین اهل بیت علیهم السلام  با نیت های پاک و خالصانه در این ایام از خداوند تبارک و تعالی بخواهند که به برکت عشق و ایمان به حضرت سیدالشهدا(ع)، بساط هرچیزی که مایه ناراحتی و نگرانی و ناامنی ازجمله بیماری آزاردهنده کرونا برچیده شود و شرایط  دوباره عادی و راه کربلا برای تمامی عاشقان این امام همام باز شود.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله اربعین سال دیگر با پایان یافتن خطر کرونا، بتوانیم با ارادت و حس و حال بهتر و اجتماع عظیم تر راهی سرزمین عراق و کربلای معلی شویم. امیدوارم که بتوانیم دوباره این فیض عظیم را درک کرده و وفاداری خود را به آرمانهای شهیدان کربلا و عزم و اراده مان را برای دفاع از ارزشهای نهضت عاشورا در مقابل دیدگان جهانیان به نمایش گذاریم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.