مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: یکی از بانوان این استان به عنوان اهدا کننده مستمر با ۸۱ نوبت اهدای خون بالاترین رکورد را در بین بانوان این استان کسب کرده است.

بانوی خراسان رضوی با ۸۱ نوبت اهدای خون رکورد دار است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر مجید عبداللهی افزود: "خدیجه باغبانی" دارنده کارت طلایی اهدای خون در هفته دفاع مقدس با حضور در پایگاه اهدای خون امام رضا (ع) مشهد  هشتاد و یکمین نوبت اهدای خون خود را به ثبت رساند.

وی با قدردانی از این بانوی فداکار ادامه داد: وی در سال ۱۳۷۳ اولین اهدای خون خود را انجام داد و  با احتساب فرآورده های خونی تاکنون ۲۴۳ بار به کمک بیماران نیازمند به خون شتافته است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۳ بانوی اهدا کننده خون در استان خراسان رضوی موفق به دریافت کارت های طلایی و نقره‌ای اهدای خون شده‌اند.

وی افزود: کارت نقره‌ای به بانوانی که ۴۰ تا ۶۹ بار اهدای خون داشته و کارت طلایی به بانوانی که بیش از ۷۰ بار اهدای خون داشته‌اند تعلق می‌گیرد.

عبدالهی ادامه داد: هشت نفر از بانوان دارنده کارت‌های طلایی و نقره‌ای اهدای خون در مشهد و پنج نفر در سایر شهرستانهای این استان ساکن هستند.

وی گفت: هم اکنون بانوان کمتر از پنج درصد اهداکنندگان خون در این استان را تشکیل می‌دهند در حالی که یکی از مهمترین مصرف کنندگان خون هستند.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی افزود: مشارکت اندک زنان در اهدای خون در حالی است که مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می‌توانند بدون هیچ مشکلی خون اهدا کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.