در آستانه فرارسیدن اربعین سیدالشهدا(ع)، اجتماع خدام مواکب اربعین حسینی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اجتماع خدام مواکب اربعین حسینی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این مراسم عصر روز گذشته  با حضور خدمتگزاران مواکب امام رضا(ع)، حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد؛ نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات، امین بهنام؛ معاون خدمات زائران آستان قدس رضوی و حامد صادقی؛ معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی در رواق دارالمرحمه حرم مطهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
این مراسم با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید توسط جلیل حسین زاده؛ قاری و موذن حرم مطهر رضوی آغاز شد و در ادامه خادمان و نوکران حضرت سیدالشهداء(ع) با قرائت صلوات خاصه حضرت رضا(ع) به عالم آل محمد(ص) عرض ارادت کردند و سپس نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات در خصوص نحوه‌ شکل گیری این ستاد به ایراد سخنرانی پرداخت.
حجت الاسلام والمسلمین روحانی نژاد با بیان این مطلب که ستاد بازسازی عتبات عالیات پس از مرمت آستان‌های مقدس در کشور عراق، نوسازی و توسعه این حرم‌های مطهر را در دستور کار قرار داد، افزود: در حال حاضر ساخت صحن حضرت زهرا(س) و عقیله بنی هاشم توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات در آستان مقدس علوی در حال انجام است که مراحل نازک‌کاری آن رو به اتمام و نزدیک به بهره‌برداری است.
نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات با اشاره به اینکه موکب‌داران اربعین حسینی(ع) هر ساله در چنین روزی با دریافت مجوز برای برپایی مواکب حسینی(ع)، آماده‌ی خدمت‌رسانی به زائران حضرت سید الشهداء(ع) بودند، گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا در کشور عراق و شرایط نامناسب بهداشتی در این کشور، توفیق خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را از دلدادگان به اهل‌بیت(ع) صلب کرده است.

امسال بیش از ۸۰ موکب برای خدمت‌رسانی به محرومان مجوز فعالیت گرفته‌اند
روحانی نژاد با اعلام اینکه مشتاقان خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در چنین شرایط بحرانی هنوز اشتیاق خدمت به نوکران این امام همام را دارند، بیان کرد: امسال باب دیگری برای خدمت دلدادگان اهل‌بیت(ع) به مردم باز شده است که شامل دو بخش موکب عاطفه‌ها با محوریت کمک برای تامین هزینه تحصیل دانش آموزان بی‌بضاعت و موکب سلامت برای ارائه خدمات درمانی و سلامت به محرومان می‌شود.
وی با بیان اینکه امسال برای خدمت‌رسانی به محرومان، نیازمندان و مستضعفان بیش از ۸۰ موکب اربعین حسینی(ع) مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، به اجتماع خادمان مواکب حسینی در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و ادامه داد: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته میان آستان قدس رضوی و ستاد بازسازی عتبات عالیات بیش از ۴۰ نقطه از روستاهای محروم شهر مشهد شناسایی شده‌اند که انشاءالله از فردا بیش از ۱۶ موکب در روستاهای شناسایی شده مستقر خواهند شد.
نماینده ولی فقیه در ستاد بازسازی عتبات عالیات خطاب به خادمان مواکب اربعین حسینی حاضر در این مراسم گفت: بدون شک در این روزها دلتنگ نجف، کربلا، سامرا و کاظمین هستید از همین رو برای رفع این دلتنگی هر کجای روستاهای محروم شهرستان مشهد برای محرومیت زدایی موکب برپا می‌کنید متصور خدمت کردن به زائران حماسه اربعین حسینی(ع) باشید.

خدمت‌رسانی ۱۶ موکب اربعین حسینی(ع) در ۴۰ نقطه از روستاها و مناطق حاشیه شهر مشهد
هادی غلامی؛ مدیر امور مجاوران آستان قدس رضوی در بخش دیگر از این مراسم به بیان جزئیات طرح خدمت‌رسانی مواکب اربعین حسینی(ع) مشهد همزمان با ایام اربعین سیدالشهداء(ع) در روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهر مشهد اشاره و تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و سلب توفیق برای خدمت‌رسانی به زائران حضرت سیدالشهداء در کشور عراق، با پیشنهاد مدیریت امور مجاوران آستان قدس رضوی، محور خدمت‌رسانی به سوی خدمت به محرومان تغییر یافت.
وی با تاکید بر اینکه در قالب این پروژه، نیازهای اولیه روستاهای محروم و مناطق حاشیه شهر مشهد شناسایی و ۴۰ طرح محرومیت زدایی در سه حوزه فرهنگی و مذهبی، درمان و سلامت و محرومیت‌زدایی و عمران تدوین شده است، اضافه کرد: این پروژه در سه مرحله طراحی شده و تا یازده ماه آینده یعنی تا اربعین سال ۱۴۰۰ با پشتیانی آستان قدس رضوی، خیرین و مواکب ادامه دارد.
مدیر امور مجاوران آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: در مرحله نخست این پروژه ۱۵ موکب متشکل از خدمتگزاران برادر و یک موکب متشکل از خدمتگزاران خواهر از ۱۰ تا ۱۸ مهر ماه همزمان با ایام اربعین حسینی(ع) در ۴۰ نقطه از روستاهای هدف و مناطق حاشیه شهر موکب برپا شده و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ارائه خدمات متعدد ویژه محرومان می‌پردازند.
گفتنی است؛ این مراسم در پایان میزبان پرچم متبرک بارگاه ملکوتی حضرت ابالفضل العباس(ع) شد و سپس با مدیحه سرایی مداحان اهل‌بیت(ع) حال و هوای اربعین حسینی در حرم رضوی پیچید و عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) با فریاد لبیک یا حسین(ع) با حضرت سید الشهداء تجدید پیمان کردند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.