مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر تسهیلات ۶ درصدی در اختیار تعاونی قرار می‌گیرد.

تعاونی‌ها تسهیلات ۶ درصدی دریافت می‌کنند

به گزارش قدس آنلاین،   محمد سنجری در نشست تخصصی تعاونی فنی مهندسی ایران‌ خودرو خراسان اظهار داشت: تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان بر اساس نیاز و دانش مدیریتی نیروهای خود را انتخاب کرده و پشتوانه مالی مناسبی دارد، ۳ هزار نفر در این شرکت بزرگ فعالیت دارند و امور با برنامه‌ریزی انجام می‌شود، کار اصلی این تعاونی، خدمت رسانی به افراد است.

وی بیان کرد: امروزه چالش فراگیری رخ داده که ما را ملزم به کنار هم بودن می‌کند و تنها از این طریق می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم، در ارتباط با بیمه نیز باید گفت که در حال حاضر تسهیلات ۶ درصدی در اختیار تعاونی قرار می‌گیرد، در صورت اعمال تغییرات در گردش نقدینگی جزئیات تغییر می‌کند و تسهیلات به ۲ درصد می‌رسد.  

 سنجری تصریح کرد: با هم‌اندیشی و هم‌افزایی متولیان مربوطه می‌توانیم به اهداف خود دست یابیم و مشکلات موجود را برطرف سازیم، همچنین به شرط ارتباط تنگاتنگ، مجموعه تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان توسعه می‌یابد، علاوه بر موارد مذکور، طرح‌های خوب جهش توسعه دارند و تحقق این امر به شرط هماهنگی و تعامل است.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به این که بانک مرکزی برای صدور مجوز سخت‌گیری می‌کند، گفت: اگر امور طبق برنامه‌ریزی صورت پذیرد تعاونی اعتبار شکل می‌گیرد، اگر امروز کنار یکدیگر گام برداریم هم در بحث اشتغالزایی می‌توانیم کمک رسانیم و هم امنیت جامعه را حفظ کنیم.  

سنجری بیان کرد: پیشنهاد ما این است که نشستی تخصصی در ارتباط با حوزه مالی برگزار شود تا در این بخش نیز موفق‌تر از گذشته عمل کنیم، ما خوشحالیم که سرمایه به شرکت تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان اختصاص یابد، چرا که ریسک سرمایه گذاری در این مجموعه صفر درصد است.  

سید حسین پراونه، مدیرعامل تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان در ادامه جلسه گفت: بالغ بر ۳ هزار سهامدار در تعاونی‌ فنی مهندسی کارکنان ایران‌خودرو خراسان رضوی فعالیت می‌کنند، این تعاونی نقطه قوتی برای استان محسوب می‌شود و جای کار دارد تا بهتر از وضعیت کنونی نیز فعال باشد، تعاونی فنی مهندسی تاکنون فعالیت‌های بسیاری داشته و به بحث اشتغالزایی نیز می‌پردازد، به عنوان مثال از ابتدای شیوع ویروس کرونا نه تنها نیروهای خود را از دست نداده بلکه جذب نیرو نیز داشته است.  

وی گفت: قشر فنی مهندسی در خراسان رضوی دارای خلاءهایی از جمله کیسه هستند که در ارتباط با این مورد در حال برطرف سازی مشکلات هستیم و قرار بر راه اندازی شرکت تعاونی مربوطه در بینالود شده است.  

پروانه ادامه داد: ایران‌خودرو در خراسان رضوی دارای ۹۳ شعبه بوده و ۱۵ هزار نیرو در این شعبه‌ها در حال فعالیت و خدمت‌گذاری به شهروندان هستند، استان دارای منابع بزرگی بوده است، مدتی پیش خبری در ارتباط با کلاهبرداری ۲۲۰ میلیارد تومانی یک صافکار در فریمان به گوش رسید، این نشان دهنده سرمایه بزرگ ما در شهرهای خراسان رضوی بوده است.  

مدیرعامل تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان خاطرنشان کرد: خراسان رضوی قطب قطعه‌سازی خودرو است، تیم‌های خوبی در استان تشکیل شده‌اند که در این ارتباط فعالیت دارند، از طرفی بسیاری از منابع ما بیهوده صرف می‌شوند، اگر ما آنها را کنار خود بیاوریم می‌توانیم اتفاقات خوبی را در استان رقم بزنیم، ما همچنین می‌توانیم بانک صنعت خودرو را راه اندازی کنیم.  

پروانه بیان کرد: به دلیل ایجاد مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، ایران‌خودرو از اسفندماه سال گذشته از چرخه اقتصاد خارج شد، تعدیل نیرویی در این شرکت وجود نداشت اما برخی به دلیل کاهش یافتن حقوق و درآمد خود همکاری خود را با ایران‌خودرو ادامه ندادند.  

وی گفت: از اداره بیمه تأمین اجتماعی استان خواستاریم که هزینه‌ها را کاهش دهد؛ چرا که هنوز وضعیت به حد مطلوب نرسیده و نمی‌توان با وضع معیشت کنونی از عهده مخارج زیاد برآمد، در غیر این صورت دست کم اقساط به بلندمدت تبدیل شوند، همچنین ارگان‌های دولتی پای کار بیایند تا با دریافت تسهیلات بتوانیم وضعیت اقتصادی را به حالت اولیه برسانیم.  

پروانه ادامه داد: شرکت ایران‌خودرو خراسان در سال ۹۸ توانست سیستم به روزی را برای تعاونی فنی مهندسی خراسان رضوی خریداری کرده است.  

مدیرعامل تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان گفت: در صورتی که تعاونی بتواند با فروشگاه‌های مختلف قرارداد منعقد کند، در برخی مواقع که حقوق‌ها کمی دیرتر از موعد واریز می‌شود این کارت‌ها در اختیار کارکنان قرار بگیرد و اقلام و لوازم ضروری خود را تهیه کنند تا زمانی که حقوق افراد واریز شود، حدود ۲۵ هزار نفر به صورت مستقیم در این تعاونی فعالیت دارند که این فعالیت‌ها می‌تواند به آنها کمک رساند.  

اسماعیل سلطانی‌خواه؛ مدیر تعاونی اداره‌کل نیز در این جلسه اظهار داشت: در دو سال اخیر بازدیدی از تعاونی اعتبار صورت  گرفت که در این مجموعه بالغ بر ۳ هزار نیرو فعالیت می‌کنند، در حال حاضر در وضعیت خوبی قرار داریم اما باید به بحث بیمه رسیدگی کرد.  

وی ادامه داد: هزینه بیمه تأمین اجتماعی بالاست، در صورتی که کاهش مبلغ آن ممکن نیست حداقل تسهیلاتی ارائه شود که کارکنان بتوانند آنها را به صورت بلندمدت پرداخت کنند.  

سیدمجید خاتمی؛ رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی نیز در این نشست اظهار داشت: با توجه به ظرفیتی که شناسایی شده فضای‌ تولید محیاست، سه هزار نفر در بخش تولیدی تعاونی فنی مهندسی ایران‌خودرو خراسان فعالیت دارند و شرکت اپلای ایران‌خودرو از فعالیت آنها بهره مند بوده است.  

وی عنوان کرد: در شرکت تعاونی فنی مهندسی خراسان رضوی بحث ریل گذاری انجام شده است، همچنین سرمایه گذاری تعاونی توسط متولیان مربوطه صورت پذیرفته و بالغ بر ۱۴ شعبه تاکنون در ارتباط با این موضوع شکل گرفته است.  

امین بیدختی؛ مدیر امور شعب بانک توسعه تعاون خراسان رضوی نیز در این نشست اظهار داشت: در صورتی که مشکل نقدینگی وجود نداشته باشد ما می‌توانیم تسهیلاتی با بازپرداخت‌های سه ماهه ارائه کنیم.  

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.