با حکم اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال، احمد سعادتمند رسماً از مدیرعاملی این باشگاه برکنار شد، اما در کمال تعجب، وی در ابتدا اجازه نداد متن بیانیه هیئت مدیره روی خروجی کانال رسمی این باشگاه برود.

نوری، مجیدی و قلعه نویی در حوالی نیمکت آبی‌ها

قدس آنلاین: سعادتمند که متوجه شده بود هیئت مدیره تصمیم به برکناری وی دارد، در حال صدور احکام برای نفراتی چون آرش برهانی، خسرو حیدری و حتی فردی برای ریاست کانون هواداران بود تا حتی بعد از خودش نفرات مدنظر را منصوب کرده باشد. اما درنهایت، توسط هیئت مدیره باشگاه استقلال از کار برکنار شد.

گفته می‌شود تعدادی از اعضای هیئت مدیره در جلسه با وزیر ورزش قصد دارند سرپرست این باشگاه را به زودی معرفی کنند.

اما دلایل این برکناری در بیانیه ای که صادر شده به شرح زیر عنوان شده است.

۱- سفر نابهنگام و بی نتیجه آقای سعادتمند به ایتالیا که بر خلاف ادعاها و بر اساس اسناد موجود می شد دیرتر انجام شود و بدتر از آن مصاحبه جنجالی تلویزیونی و مصاحبه رسانه ای بعد از جلسه هیئت مدیره که باعث برهم خوردن تمرکز تیم و در نتیجه از دست رفتن جام حذفی شد.

۲- اهمال آقای سعادتمند در پرداخت طلب آقای وینفرد شفر که موجب بسته شدن پنجره نقل و انتقالات و در نتیجه محرومیت تیم از حضور بازیکنان جدید در لیگ قهرمانان آسیا شد.

۳- رفتارهای خلاف شأن باشگاه در نقل و انتقالات و حضور سؤال برانگیز در یک هتل به جای ساختمان باشگاه، همچنین همراهی شائبه برانگیز برخی افراد در اتاق مذاکره که سبب ورود نهادهای نظارتی به موضوع نقل و انتقالات باشگاه استقلال شد.

۴- قراردادهای اقتصادی بی نتیجه و بدون تأمین نظر هیئت مدیره که موجب بروز مشکلات مالی برای استقلال شد.

۵- خروج ارز از کشور بدون مجوز هیئت مدیره و بانک مرکزی که باعث وهن باشگاه استقلال شد.

۶- اتفاقات تأسف برانگیز در کشور قطر به ویژه در فرودگاه دوحه که دون شأن باشگاه استقلال بود.

۷- طرح مسائل داخلی و محرمانه باشگاه در سایت رسمی باشگاه به جای مدیریت بازیکنان و حل و فصل مشکلات که سبب خدشه دار شدن حیثیت و اعتبار باشگاه استقلال شد.

۸- همچنین بازی با احساسات هواداران باشگاه استقلال به بهانه بازگرداندن استراماچونی.

*خانه تکانی اساسی

از امروز استقلال در درون تیم احتیاج مبرم به تغییرات دارد. این تغییرات الزاماً هم فنی نیستند. تیم شدن با مجموعه بازیکنان فعلی که برخی از آن‌ها بارها با ایجاد تنش و درگیری نشان داده‌اند که ظرفیت روانی حضور در استقلال را ندارند، شدنی نیست. تغییرات گسترده و جایگزینی برخی از بازیکنان فعلی، در شرایطی که فوتبال ایران در بسیاری از پست‌ها فقیر شده است، ترمیم سخت و زمانبری به نظر می‌رسد. با شرایط ارزی و ممنوعیت ورود خارجی‌ها حفظ همین چند مهره تأثیرگذار خارجی هم بسیار سخت خواهد بود.

* معمای پیچیده سرمربی

در چنین شرایطی حالا مشخص نیست تکلیف الکساندر نوری با آبی ها چه خواهد شد. مسئله مهم اما در این باره نحوه توافقی است که سعادتمند آن را ساعاتی پیش از برکناری اش بر زبان آورد. مهم ترین موضوعی که در هیئت مدیره باشگاه به آن در قرارداد با نوری اعتقاد داشتند و سعادتمند آن را در مذاکره با این مربی ایرانی - آلمانی در نظر نگرفت، عقد قرارداد به صورت ریالی بود. در توافقی که سعادتمند از آن صحبت کرد، پیش نویس قرارداد به صورتی است که قرارداد نوری بازهم به صورت دلاری امضا بشود و همین موضوع خط قرمز هیئت مدیره است.

با این حال قرار است جایگزین سعادتمند مذاکرات با نوری را جلو ببرد.

اما درصورتی که حضور الکس نوری به طور کامل منتفی شود، با توجه به اینکه حضور مربی خارجی هم در فوتبال ایران ممنوع شده، استقلالی‌ها مجبورند از بین گزینه های داخلی یکی را برگزینند.

در این شرایط دو گزینه بیشتر روی میز استقلالی‌ها نمی‌ماند که یکی از آن‌ها هم اکنون تیم دارد؛ امیر قلعه‌نویی و فرهاد مجیدی.

امیر قلعه نویی مدتی است هدایت گل گهر سیرجان را برعهده گرفته است. مربی پرافتخار و باتجربه فوتبال ایران کارش را با گل گهر استارت زده اما شنیده می‌شود در قرارداد او بندی وجود دارد که در صورت داشتن پیشنهاد از استقلال بتواند جدا شود. البته آماده ترین و دست به نقد ترین گزینه استقلالی‌ها فرهاد مجیدی است. مربی جوانی که در مدت زمان کوتاه سرمربیگری عملکرد خوبی داشت و توانست نایب قهرمانی لیگ و حذفی را بدست آورد.

نکته مهم درباره فرهاد این است که از قرارداد او با استقلال یک سال دیگر باقی مانده است.

*سیاوش آبی ها کیست؟

استقلالی‌ها یک ناجی نیاز دارند که سیاوش وار وارد آتش سوزان شود و زنده بماند. یک معتمد مستقل نیاز دارند تا با چک سفید هواداران بازسازی همه‌جانبه در درون و بیرون باشگاه را رهبری کند. مشکلات فنی درون زمین اولویت نیست. استقلال مدیر می‌خواهد. دروغگوها و شارلاتان‌های واقعی با لشکر ارزان قیمت مجازی‌شان به اندازه کافی تن این تیم را تراشیده‌اند. آدم حسابی نیاز است تا بتواند یک پروژه بلند مدت را رهبری کند. شفافیت نیاز است تا تکلیف این همه بدهی ارزی ریالی یک بار برای همیشه روشن شود. مدیر پروژه استقلال باید کاریزما و وجاهت گرفتن تصمیمات بزرگ و دردناک را داشته باشد. استقلال مدیر مستقل می‌خواهد. با کوتوله‌های تو سری‌خور، با پیاده‌های تکیه‌داده به ارتش مجازی، با جیره‌خورهای سیاسیون، استراماچونی که هیچ یورگن کلوب هم در استقلال موفق نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.