معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: از مجموع ۳۵ هزار نیروی فعال در تأسیسات گردشگری این استان بیش از ۱۹ هزار نفر بر اثر کرونا بیکار شدند.

کرونا ۱۹ هزار نفر را در حوزه گردشگری خراسان رضوی بیکار کرد

به گزارش قدس آنلاین، یوسف بیدخوری در حاشیه افتتاح اولین اقامتگاه بومگردی شهرستان قوچان در  روستای هدف گردشگری "دربادام" افزود: پرونده این نیروهای بیکار شده تشکیل و به اداره کار ارسال شده است تا از تسهیلات بیمه بیکاری برخوردار شوند.  

وی ادامه داد: نیروهای باتجربه‌ای نیز در حوزه گردشگری فعال بودند که با توجه به شیوع کرونا و عدم امکان فعالیت مناسب، قصد خارج شدن از این حوزه را دارند که این امر می‌تواند به صنعت گردشگری استان صدمه و لطمه وارد کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی گفت: در حوزه گردشگری تفاهمنامه‌ای بین وزارت نیرو با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی منعقد شده تا فضاهای مربوط به وزارت نیرو به ویژه در حوزه آب منطقه‌ای برای گردشگری استفاده شود که این موضوع در سد تبارک شهرستان قوچان نیز در حال پیگیری است.

وی افزود: اصلی‌ترین موضوع در این حوزه حضور سرمایه‌گذار برای اجرای پروژه‌های گردشگری است که می‌تواند با مجموعه‌ای از خدمات گردشگری در این فضا توجیه اقتصادی ایجاد کند.

بیدخوری با اشاره به ظرفیت دره شمخال از قبیل طولانی و منحصر بودن مسیر آن به ‌عنوان یکی از بهترین جاذبه‌های گردشگری استان ادامه داد: یکی از مشکلات تورهای استانی برای این منطقه نبود اقامتگاه برای گردشگران است که موافقت‌نامه اولیه ایجاد اقامتگاه بومگردی در ابتدای دره شمخال صادر شده است.

وی گفت: ۴۷۰ دفتر و شرکت خدمات مسافری فعال در استان خراسان رضوی دوباره در چرخه بازاریابی قرار خواهند گرفت و مجاورت شهرستان قوچان و دره شمخال با مشهد می‌تواند ظرفیت و جاذبه مناسبی برای جذب گردشگر باشد.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه قدمت، آب‌ و هوای مناسب و محصولات کشاورزی و دامی قوچان می‌تواند در توسعه گردشگری کشاورزی این منطقه موثر باشد افزود: گردشگری کشاورزی در کنار مناطق بکر و طبیعت می‌تواند زنجیره این صنعت را تکمیل و در معرفی و فروش محصولات منطقه نقش مؤثر ایفا کند.

شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال غربی مشهد قرار دارد.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۵۷ هزار و ۲۱۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۸۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۱۶۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون ۳۸۰ هزار و ۹۵۶ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.  

"پاندمی کرونا" تاکنون در جهان ۳۳ میلیون و ۹۲۴ هزار و ۴۳۶ نفر را بیمار کرده و جان یک میلیون و ۱۴ هزار و ۱۵۹ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  
۲۵ میلیون و ۲۱۱ هزار و ۷۶۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۴۱۰ هزار و ۷۲۴ بیمار کووید ۱۹ و ۲۱۱ هزار و ۴۰ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.