سخنران حرم مطهر رضوی گفت: قیام سیدالشهدا(ع) موجب بیداری امت اسلام و معرفی جایگاه اصلی امامت به مردم شد.

قیام عاشورا جایگاه اصلی امامت را معرفی کرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید مهدی حائری زاده در ویژه‌برنامه عزاداری دهه دوم ماه صفر که با حضور جمعی از زائران و مجاوران و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در صحن جامع رضوی بارگاه نورانی علی بن موسی‌الرضا(ع) برگزار شد، گفت: مهم‌ترین عاملی که موجب وقوع حادثه عاشورا شد، جهل مردم نسبت به مقام امام معصوم بود.

وی تصریح کرد: بعد از رحلت رسول خدا بنی‌امیه با تبلیغات گسترده‌ای که داشتند دیدگاه مردم نسبت به اهل‌بیت پیامبر(ص) را عوض کردند تا جایی که بسیاری از مردم در روز عاشورا با قصد تقرب به خدا به جنگ سیدالشهدا(ع) آمدند.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: اگر مردم نسبت به مقام و جایگاه امام حسین(ع) معرفت داشتند شاید هرگز واقعه غم‌بار عاشورا به وقوع نمی‌پیوست و سیدالشهدا(ع) ویارانش در برابر سپاه دشمن تنها نمی‌ماندند.

وی ابراز کرد: ریشه بسیاری از گناهان جهل انسان است. جهل است که انسان را در ورطه گناه و معصیت می‌اندازد. کسب علم و معرفت و زدودن جهل و نادانی باعث هدایت انسان به‌سوی نور و روشنایی می‌شود.

وی با اشاره به فرازهای زیارت اربعین بیان کرد: در این زیارت شریف آمده است که امام حسین(ع) برای نجات انسان‌ها از جهالت خون خود را نثار کرد. بنابراین قیام سیدالشهدا(ع) موجب بیداری امت اسلام و معرفی جایگاه اصلی امامت در بین مردم شد.

حائری زاده اضافه کرد: یکی از اقدامات مهم امام سجاد(ع) بعد از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) معرفی جایگاه اهل‌بیت رسول خدا(ص) به مردم بود و همین اقدامات موجب بیداری مردم و شورش آن‌ها نسبت به حکومت بنی‌امیه شد.

وی بابیان اینکه معرفت افزایی سکوی پرش انسان به‌سوی خداوند باری‌تعالی است، اظهار کرد: کسی که نسبت به حقیقت معرفت داشته باشد و حق و حقیقت را به‌درستی بشناسد حاضر است مانند یاران سیدالشهدا(ع) جان خود را درراه دفاع از حق فدا کند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.