مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به افزایش تعداد بیماران بستری‌شده مبتلا به کرونا در بیمارستان شهید مدرس(ره) این شهرستان گفت: روز گذشته با افزایش تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا، رکورد تعداد بیماران بستری در یک روز شکسته شد.

رکورد تعداد بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در کاشمر شکسته شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد یزدانی اظهار کرد: روز گذشته شاهد بیشترین میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان شهید مدرس کاشمر از ابتدای شیوع این ویروس در شهرستان بودیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر بابیان که افزایش تعداد مبتلایان به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی است، افزود: با توجه به کاهش دما و سرد شدن هوا که منجر به بسته شدن درب‌ها و پنجره‌ها شده و نیز بی‌توجهی برخی از همشهریان به توصیه‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و پزشکان متخصص شاهد گسترش شیوع این ویروس هستیم.

وی با تأکید بر اینکه تا مادامی‌که فرهنگ عمل به توصیه‌های بهداشتی و درمانی از سوی مردم نادیده گرفته شود، نمی‌توانیم با این ویروس مقابله کنیم، از عموم مردم درخواست کرد ضمن پرهیز از حضور در تجمعات، در محافل عمومی نیز علاوه بر استفاده از ماسک، فاصله اجتماعی را هم رعایت کنند.

یزدانی با یادآوری اینکه رفتار مردم در توجه توصیه‌ها و رعایت موارد بهداشتی تعیین‌کننده میزان موفقیت در کنترل و مقابله با ویروس کرونا است، ادامه داد: افزایش شمار مبتلایان و بستری‌شدگان در بیمارستان نگران‌کننده است، بنابراین ضروری است با  عدم رعایت بهداشت فردی و عمومی بیش از این زمینه انتشار این ویروس را فراهم نکنیم.

 وی با اشاره به فعال شدن آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا در این شهرستان یادآور شد: در حال حاضر تنها نمونه‌های بیماران بستری‌شده در شهرستان، در این آزمایشگاه انجام می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر همچنین با اشاره به افزایش تعداد مراجعین جهت نمونه‌گیری کرونا به مرکز نمونه کرونا مستقر در مرکز جامع سلامت عصمتیه تأکید کرد: در حال حاضر تست کرونا در این مرکز درمانی به‌صورت روزانه انجام و نمونه‌ها برای آزمایش به مشهد ارسال می‌شود و از هفته آینده نیز  آزمایش  این نمونه‌ها در آزمایشگاه تشخیص مولکولی کرونا مستقر در بیمارستان حضرت ابوالفضل(ع) انجام می‌شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.