وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که اقتصاد «دریا محور» می‌تواند افق های تازه‌ ای پیشروی ایران قرار دهد از سفارش ساخت ۶۳ فروند کشتی به شرکت های داخلی خبر داد.

 سفارش ساخت ۶۳ کشتی به شرکت های داخلی/ تولید شناورهای خاص در دستور کار وزارت راه

قدس آنلاین؛ محمد اسلامی با بیان این‌که فرصت های کسب و کار زیادی در دریا وجود دارد که باید با یک نگاه اقتصاد محور تمام رویکردها و جهت‌گیری ‌ها در این زمینه را تسریع و از این فرصت ها به معنی واقعی کلمه استفاده کرد، اظهار کرد: نشانه تحقق سیاست اقتصاد دریامحور ایجاد فرصت برای خلق کسب و کار و شکل‌گیری آن در بنادر کشور است.

وی با اشاره به این‌که طی سال های اخیر سازمان بنادر و دریانوردی توجه ویژه‌ای به توسعه پسکرانه‌ها داشته است، افزود: جمهوری اسلامی ایران با دسترسی به دریای آزاد و با قرار گرفتن در یک منطقه استراتژیک در جهان باید به اقتصاد دریا محور و توسعه دریایی توجه خاص داشته باشد.

وی با یادآوری این‌که خوشبختانه امروز اقتصاد دریا محور و توسعه دریایی از اولویت های جدی مجموعه وزارت راه و شهرسازی است در پاسخ به این سئوال که آیا درصنعت کشتی سازی بخش خصوصی واقعی می تواند ورود پیدا کند یا نه مراکز وابسته به نهادهای نظامی مثل صنایع دفاعی و نظایر این سرمایه گذاران واقعی در حوزه اقتصاد دریا محسوب می شوند، گفت: رهبری صنایع استراتژیک و راهبردی و همینطور صنایع با ریسک بالا، دیر بازده و سرمایه بر را در دنیا دولت ها برعهده دارند.

وزیر راه و شهرسازی افزود: شرکت های دانش بنیان و همینطور واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط در بحث سیستم سازی، زیر سامانه ها، سامانه ها و دیگر متعلقات و لوازم مربوط به این نوع صنایع را انجام می دهند.
خوشبختانه فعالیت های خوبی امروزه در زمینه ساخت انواع سیستم ها، تجهیزات، لوازم و دیگر متعلقات مربوط به صنعت کشتی سازی به همت بخش خصوصی در کشور شکل گرفته و هر روز نسبت به گذشته در حال رشد و توسعه است.

اسلامی با اعلام این‌که برای نخستین بار در این دوره به بحث تولید شناورهای خاص در کشور توجه شده است، اضافه کرد:‌ سازمان بنادر و دریانوردی از محل وجوه اداره شده خود ساخت ۶۳ فروند کشتی به‌علاوه تجهیزات بندری را به شرکت داخلی سفارش داده است.

وزیر راه وشهرسازی ضمن تاکید بر اینکه نگاه ها در کشور بیشتر باید به تقویت ظرفیت های داخلی معطوف شود، یادآورشد: این کشتی ها پیش از این از کشورهای خارجی تهیه می شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.