رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور از راه اندازی اولین اتوبوس روباز گردشگری هم‌زمان با هفته گردشگری در این شهرستان خبر داد.

اولین اتوبوس روباز گردشگری نیشابور راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، محمد اسماعیل اعتمادی  اظهار کرد: سه پروژه گردشگری با حضور مسؤولان استانی و شهرستانی در نیشابور به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور یادآور شد: این طرح‌ها شامل بهره‌برداری و آغاز به کار اتوبوس گردشگری سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری نیشابور، افتتاح خانه مسافر خانلقی در روستای چهارباغ و افتتاح خانه مسافر یوسفی در روستای کلاغان است.

وی ادامه داد: خانه مسافر خانلقی در زمینی به مساحت هزار مترمربع و زیربنای ۶۰۰ مترمربع در بخش مرکزی نیشابور با حدود ۲۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ایجادشده است.

اعتمادی بابیان اینکه خانه مسافر یوسفی در بخش مرکزی نیشابور با حدود ۵ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده است، ابراز کرد:تاکنون ۱۴ خانه مسافر در شهرستان نیشابور مجوز فعالیت از میراث فرهنگی و گردشگری گرفته‌اند که با افتتاح این دوخانه مسافر، تعداد این واحدهای اقامتی به ۱۶ واحد رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیشابور خاطرنشان کرد:  نیشابور با دارا بودن بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی که ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت‌شده است، از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و گردشگری کشور است که از طرف سازمان یونسکو به‌عنوان شهر پایدار ایرانی در کنار شهرهای اصفهان و شیراز انتخاب‌شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.