عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کمال جامعه در پرتو ایثار و شهادت محقق می شود، گفت: شهادت عالی ترین مقام انسانی است.

شهادت عالی ترین مقام انسانی است

به گزارش قدس آنلاین، آیت‌الله حسین گرایلی؛ استاد حوزه علمیه  در ویژه‌برنامه تبلیغی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به‌صورت تصویری برای زائران پخش شد؛ ابراز کرد: در مکتب اسلام برای رسیدن به سعادت و رستگاری راه‌های زیادی بیان‌شده است که در این میان توبه، بازگشتی آگاهانه است و در حقیقت از نشانه‌های رحمت و لطف وسیع الهی، نعمت توبه و پذیرش توبه از سوی خداوند است.
وی با اشاره به اینکه توبه به معنی ترک گناه، بازگشت به‌سوی خدا و عذرخواهی در پیشگاه خداوند است، گفت: گاهی اوقات انسان به‌وسیله توبه و بازگشت به‌سوی خداوند به مقام والای انسانی می‌رسد.
گرایلی شهادت را عالی‌ترین مقام انسانی دانست و تصریح کرد: شهادت راهی برای رسیدن به مقام قرب الهی و اطاعت از ندای حق و احیای دین اسلام است.
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: بین ایثار و شهادت و عشق و ایمان پیوند ناگسستنی وجود دارد که هر دو پوشاننده هم و مکمل یکدیگرند چراکه تا عشق و ایمان نباشد، کسی برای جهاد قدم برنمی‌دارد.
وی بابیان آیه «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاءُ عند ربهم یرزقون؛ و گمان مبر آنان که درراه خدا کشته‌شده‌اند، مردگانی هستند، بلکه آنان زنده و در بارگاه پروردگارشان بهره‌مندند»، ابراز کرد: شهادت مرگی از راه کشته شدن است، که شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس انتخاب می‌کند و در حقیقت شهید در راهی کشته می‌شود که دو ارزش آگاهانه و فی سبیل الله بودن را دربرمی گیرد.
سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه به تعبیر پیامبر(ص) شهادت شریف‌ترین و بالاترین نوع مردن است، گفت: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق است.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.