گیلان- معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی، گفت: باید تلاش کنیم امسال به هیچ کدام از بیماری های تنفسی مبتلا نشویم.

امسال نباید حتی به سرماخوردگی مبتلا شویم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی علوم پزشکی گیلان ،دکتر آبتین حیدرزاده ، پاییز و زمستان را زمان شیوع اغلب بیماری های تنفسی دانست و اظهار کرد: امسال با همزمانی شیوع کرونا و بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سه بیماری مذکور علائم بسیار مشابهی دارند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم امسال به هیچ کدام از بیماری های تنفسی مبتلا نشویم و لذا باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم پرهیز از قرار گرفتن در فضاهای سربسته، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در چنین فضایی حتما باید انفرادی و یا با اعضای خانواده که همیشه همراه ما هستند، باشد.

حیدرزاده، میهمانی و اجتماعات بزرگ را عامل انتقال بیماری های تنفسی دانست و گفت: در ادارات و سازمان ها و فضاهای سربسته حتما باید ماسک بزنیم. شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون بعد از بازگشت به خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی ضرورت دارد.

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۷۰ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد: مردم برای مدتی مسافرت ها را لغو کنند و از مسافران دور شوند و دست دادن و روبوسی کردن با دیگران را کنار بگذارند.

وی با بیان اینکه ثبت نام واکسن آنفلوانزا در فضای مجازی نداریم، اظهار کرد: تبلیغات موجود از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان نیست و اعتباری ندارد. تخصیص واکسن تنها از طریق معرفی سفیران سلامت خانواده بوده و هزینه ای بابت واکسیناسیون دریافت نمی شود و هرگونه دریافت وجه خلاف قانون است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.