مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: در استان تا کنون ۱۴۴ میلیارد ریال خسارت مربوط به سال زراعی ۹۸-۹۹ پرداخت شده است.

۱۴۴ میلیارد ریال خسارت کشاورزان خراسان رضوی جبران شد

به گزارش قدس آنلاین، محمودرضا فرزانه افزود: در سال زراعی ۹۹-۹۸ که تازه به پایان رسیده است هشت هزار و ۸۶۰ کشاورز و تولیدکننده در بخش‌های مختلف زراعی، باغی، دام و طیور و آبزیان خود را تحت پوشش بیمه قرار دادند.

وی ادامه داد: در مجموع تعداد ۶ هزار و ۷۴۸ پرونده خسارت طی سال گذشته زراعی در استان تشکیل و تا کنون افزون بر ۱۴۴ میلیارد ریال تا پایان شهریور ماه به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیر گروه خدمات بیمه محصولات بانک کشاورزی خراسان رضوی گفت: با توجه ویژه دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، غرامت کشاورزان و تولیدکنندگان دام و طیور به صورت روان و با کمترین وقفه در حال پرداخت است.

فرزانه افزود: در حال حاضر وضعیت اعتباری صندوق بیمه محصولات کشاورزی مطلوب ارزیابی می‌شود و به کشاورزان توصیه می کنیم تا با اعتماد و آسودگی خاطر برای بیمه محصولات خود اقدام کنند.

درآمد سالانه بخش کشاورزی خراسان رضوی ۱۳۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال است و ۳۶۳ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی این استان فعالیت دارند.

حجم تولید سالانه انواع محصولات باغی، زراعی و دامی در خراسان رضوی هشت میلیون تن است و سالانه یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار زمین در این استان زیر کشت ۸۳ نوع محصول می رود.

بخش کشاورزی ۲۸ درصد اشتغال و ۳۰ درصد صادرات غیرنفتی خراسان رضوی را به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.