رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو خراسان رضوی گفت: در حال حاضر صحبت بازگشایی ۳۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت استخرها و پارک‌های آبی مطرح است و پروتکل‌ها آماده شده و از طریق هیات پزشکی ورزشی به استانداری ارائه شده است.

بازگشایی محدود استخرها در گرو تصمیم استانداری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مجید مشتاق‌عشق در خصوص وضعیت بازگشایی استخرها و پارک‌های آبی مشهد اظهار کرد: مدت زیادی است که پیگیر بازگشایی استخرها و پارک‌های آبی استان و مشهد هستیم. تمام نیروهای کار استخرها در وضعیت بدی قرار دارند. به همراه نماینده‌های مجموعه‌های آبی و استخرها که ضرر و زیان میلیاردی دیده‌اند با مدیر کل‌ ورزش‌وجوانان خراسان رضوی نیز چندین نشست داشته‌ایم.

وی افزود: مشهد پایگاه ملی قهرمانی شنای شرق کشور است، حدود ۱۷ ملی‌پوش در رده‌های سنی مختلف داریم که در مسابقات مختلف از جمله المپیک می توانند افتخارآفرین باشند و سهمیه بگیرند.  وظیفه داریم که تمام این‌ سرمایه‌ها را حفظ کنیم. در حال حاضر برای ملی‌پوشان خراسانی فقط برنامه‌های آمادگی جسمانی داریم،  اما اصلی‌ترین تمرین شناگران در آب است. تاکنون هیچ یک از ورزشکاران استان در آب تمرین نداشته‌اند. آب استخرها را خالی کرده‌اند که مبادا مشکل و سوتفاهمی به وجود بیاید.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو خراسان رضوی در خصوص زمان بازگشایی استخرها و پارک‌های آبی خاطرنشان کرد: مهدی علی‌نژاد، معاون وزیر ورزش با نماینده‌های ما جلسه‌ای داشته‌ و در این موضوع حامی ما بوده است،  به طور جد پیگیر بازگشایی استخرها هستیم. همچنین منتظر وضعیت کرونا در خراسان رضوی و مشهد هستیم. گنجایش یک استخر ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر است، اما در نظر داریم ۳۰ تا ۵۰ نفر با پروتکل‌های بهداشتی در یک استخر قرار گرفته و به تمرینات خود بپردازند. اصلا به بعد تفریحی این قضیه نگاه نمی‌کنیم و فقط نگران وضعیت ملی‌پوشان و ورزشکاران استان هستیم، اما سایر استخرها به دنبال بهره‌برداری تفریحی و آب درمانی هستند که با پروتکل‌های مشخص شده می‌توانند فعالیت داشته باشند.

مشتاق گفت: در هیچ جای دنیا موضوع گسترش این ویروس در آب استخرها مطرح نبوده است. در سایر کشورها استخرها بازگشایی شده است. آب استخر اجازه نمی‌دهد ویروسی در آن زنده بماند. این که در آب فوت می‌کنند و هوا به داخل آن می‌رود حساب شده نیست. شیوع ویروس در استخرها بیشتر پیرامون زمان تعویض لباس‌ها و استفاده از دوش‌ها مطرح است. خوشبختانه دستگاه‌هایی در ابعاد مختلف در کشور احداث شده که هوا را تصفیه می‌کند و اجازه زنده ماندن ویروسی در هوا را نمی‌دهد. هزینه زیادی هم ندارد و می‌توان به راحتی تهیه کرد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر صحبت بازگشایی ۳۰ تا ۵۰ درصدی ظرفیت استخرها و پارک‌های آبی است. پروتکل‌ها آماده شده و از طریق هیات پزشکی ورزشی به استانداری ارائه شده است. چنانچه استانداری با دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد به توافق برسد، می‌توان بازگشایی بخشی از ظرفیت استخرها را استارت زد، اما با وجود آغاز فصل پاییز و شیوع آنفلوآنزای فصلی، کماکان خبری در خصوص بازگشایی استخرها منتشر نشده است.

رییس هیات شنا، شیرجه و واترپولو خراسان رضوی تصریح کرد: این رشته در حال نابود شدن است. بسیاری از استعدادهای این رشته به قایقرانی و ورزش‌های توپی رو آورده‌اند. چطور تمام فعالیت تمام رشته‌های ورزشی بلامانع است، اما فعالیت شناگران کماکان باید تعطیل باشد؟

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.