رییس سازمان نظام پزشکی مشهد به مردم توصیه کرد در ایام پایانی ماه صفر از شرکت در مراسم عزاداری مختلف در شهر اجتناب کنند و منازل خود را تبدیل به حسینیه‌ای کوچک به منظور عزاداری برای شهادت ائمه و خواندن ادعیه برای شفای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ کنند.

مردم در دهه پایانی ماه صفر خانه‌هایشان را به حسینیه تبدیل کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی‌نژاد افزود: شرایط بحرانی است و اگر به همین روند پیش رود و شکل گیری اجتماعات و عدم رعایت پروتکلهای بهداشتی بیشتر شود تعداد مبتلایان و افراد بستری در بیمارستانها افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: هم اینک در وضعیت پیک بیماری کووید ۱۹ قرار داریم اما نگرانی بابت تامین تخت بستری در بیمارستانها وجود ندارد زیرا تمهیدات لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد اندیشیده شده است.

رییس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: در نقاطی که پروتکلهای بهداشتی به دقت رعایت شده، مهار خیلی خوبی درباره شیوع ویروس کرونا انجام گرفته است و در صورتی که استفاده از ماسک در بین مردم به بیش از ۹۰ درصد برسد، مراقبتها و کنترلهای لازم در رفت و آمدها و شکل گیری تجمعات انجام گیرد، در کاهش شیوع این ویروس بسیار موثر است.

بیرجندی نژاد افزود: اینکه بیماری کووید ۱۹ چه سیری را طی کند، بستگی به این دارد که مسوولان چه تصمیمی بگیرند و مردم چه قدر همکاری و در رعایت پروتکلها و حضور در اجتماعات چگونه عمل کنند.

وی در مورد شیوع بیماری کووید ۱۹ در مدارس هم گفت: ما موافق بازگشایی مدارس نیستیم زیرا این بیماری در مراحل خطرناکی قرار دارد و بهتر است مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شود.

 آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا (بیماری کووید ۱۹) در ایران شامل ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ مبتلا، ۲۶ هزار و ۵۶۷ مورد فوتی و ۳۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر بهبود یافته است.

منبع: ایرنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.