ماجرای مبهم بازی نکردن داریوش شجاعیان برای تیم فوتبال استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همچنان یک سؤال بی پاسخ برای هواداران این باشگاه است. هرچند هیچ کسی در این ارتباط توضیح شفافی ارائه نکرده است اما برای علاقه‌مندان به فوتبال این سؤال وجود دارد که چه عواملی سبب شد کادر فنی استقلال اجازه استفاده از این بازیکن را نداشته باشد!

«شجاعیان» قربانی بی اطلاعی یا کارشکنی؟

قدس آنلاین:  ماجرای مبهم بازی نکردن داریوش شجاعیان برای تیم فوتبال استقلال در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا همچنان یک سؤال بی پاسخ برای هواداران این باشگاه است. هرچند هیچ کسی در این ارتباط توضیح شفافی ارائه نکرده است اما برای علاقه‌مندان به فوتبال این سؤال وجود دارد که چه عواملی سبب شد کادر فنی استقلال اجازه استفاده از این بازیکن را نداشته باشد! در حالی که اگر طبق روال این بازیکن اجازه حضور در میدان مسابقه را داشت شاید هرگز مجید نامجو مطلق در بازی برابر پاختاکور مجبور نمی‌شد زکریا مرادی را به عنوان یار جایگزین و تعویضی به میدان بفرستد.

*قانون فیفا چه می‌گوید؟

بر اساس قانون در رأی کمیته انضباطی فیفا به باشگاه استقلال آمده است اگر تا یک زمان مشخص پول طلب کار داده نشود، باشگاه بدهکار از ثبت هر گونه بازیکن جدید، چه داخلی و چه بین‌المللی محروم خواهد شد. در واقع فیفا استقلال را از ثبت بازیکن جدید محروم کرده یعنی بازیکنان قبلی و یا حتی بازیکنان قرضی باشگاه که قبلاً ثبت نبوده‌اند در پنجره نقل و انتقالاتی جدید می‌توانند و یا می‌توانستند ثبت شوند.

مشابه همین اتفاق در پرونده پرسپولیس و مهدی طارمی اتفاق افتاده است که دقیقاً در بند ٧ رأی کمیته تعیین وضعیت فیفا به باشگاه پرسپولیس آمده است  که باشگاه پرسپولیس از ثبت هرگونه بازیکن جدید، چه داخلی و چه بین‌المللی، برای دو پنجره نقل و انتقالاتی پشت سر هم محروم می‌شود. نکته مهم مسئله کلمه NEW PLAYERS در هر دو رأی باشگاه استقلال و پرسپولیس است. یعنی هر دو باشگاه از ثبت بازیکنان جدید محروم هستند.

اما همه هواداران و جامعه فوتبال مطلع هستند که در فصل نقل و انتقالاتی ۹۷-۹۸ پرسپولیس از فعالیت نقل و انتقالاتی به واسطه همین رأی فیفا محروم بود اما چند بازیکن (احمد نوراللهی، امید عالیشاه که در تراکتورسازی سرباز بودند و کمال کامیابی‌نیا، شجاع خلیل‌زاده و محمد انصاری که قراردادشان به اتمام رسیده بود) در همان فصل در پرسپولیس ثبت شده‌اند!

*کارشکنی مشکوک

حالا اما نکات مبهمی دیگری در پرونده داریوش شجاعیان مطرح شده است که باید به دقت به آن رسیدگی شود، یکی از مسئولان باشگاه استقلال مدعی است داریوش شجاعیان می‌توانست به شکل قانونی برای استقلال بازی کند اما کارشکنی یک مسئول در فدراسیون باعث شد این اتفاق رخ ندهد، چون وی اعلام کرد کار این بازیکن را درست می‌کند اما باید وی در صفحه شخصی اش در اینستاگرام با انتشار استوری از وی تشکر کند پس از صدور کارت اما داریوش شجاعیان زیر بار این کار نمی‌رود به همین دلیل کار او به مشکل می‌خورد و استقلال قادر به استفاده از این بازیکن نمی‌شود.

*تکذیب و تهدید

پس از طرح این ادعا با فرد مورد نظر تماس گرفتم تا صحت و سقم این ادعا را بررسی کنم که این مقام مسئول به شدت ماجرا را تکذیب کرد و تأکید کرد اصلاً در طول تاریخ فعالیتم هرگز با این بازیکن و فرد مذکوری که این مسئله را مطرح کرده است صحبت نکردم و قطعاً موضوع را از طریق مراجع قانونی پیگیری خواهم کرد.

*قصور آبی‌ها؟

این فرد با اشاره به اینکه قصور از طرف مسئولان باشگاه استقلال بوده عنوان کرد قانوناً این بازیکن می‌توانست برای استقلال بازی کند اما این اتفاق رخ نداد چون آن‌ها اصلاً از فوتبال و قوانین موجود شناخت نداشتند. حالا نکته مهم برای هواداران استقلال این است که چه کسی در این میان واقعیت را نمی‌گوید و تلاش دارد این مشکل بزرگ را لاپوشانی کند، در حالی که نماینده کشورمان می‌توانست بدون هیچ منع قانونی و دردسری از این بازیکن در ترکیب خود استفاده می‌کرد تا شاید از حذف استقلال به نوعی جلوگیری می‌شد.

به نظر می‌رسد باید وزارت ورزش و کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال به این پرونده ورود پیدا کند تا مشخص شود چه کسی راست می‌گوید چه کسی دروغ، هواداران به شدت علاقه‌مندند در این خصوص توضیحات شفافی را بشنوند!

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.