رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: میزان شهدای نیشابور در جنگ تحمیلی دو هزار و ۳۰۰ تن بوده است یعنی در هر هفت ماه ۱۶۷ تن از رزمندگان این شهرستان شهید می‌شده‌اند اما از آغاز شیوع کرونا از اسفند ماه گذشته تاکنون میزان تلفات کرونا در نیشابور ۵۱۱ تن بوده که سه برابر تلفات ماهانه در زمان جنگ تحمیلی است.

میزان تلفات کرونا در نیشابور سه برابر جنگ تحمیلی بوده‌است

به گزارش قدس آنلاین، محسن عظیمی‌نژاد افزود:امروز تعداد بیماران نیازمند به دستگاه تنفس مصنوعی به هفت نفر رسیده است و از روز گذشته تعداد بیماران بستری از ۸۸ نفر به ۱۰۲ نفر رسیده است که در صورت ادامه شرایط فعلی ظرفیت بیمارستان‌های ما پر خواهد شد.

وی ادامه داد: از صبح چهارشنبه هفته گذشته وزارت بهداشت وضعیت نیشابور و فیروزه را قرمز اعلام کرد و طی این مدت در کمتر از ۳۶ ساعت پنج جلسه فوق‌العاده در همین ارتباط برگزار شده است.
وی اضافه کرد: در پیک سوم کرونا در کشورهای دیگر قوانینی که اعمال می‌شود شبیه حکومت نظامی است و در حال حاضر ما وارد جنگی شده‌ایم که سه‌برابر حالت نظامی تلفات داده‌ایم.
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور با اشاره به این که بیمارانی که نیازمند خدمات آی. سی. یو هستند در مهرماه امسال افزایش یافته است گفت: درحال حاضر ۴۰ تخت آی. سی. یو در بیمارستان ۲۲ بهمن نیشابور اضافه شده که برای هرکدام به طور متوسط ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.
عظیمی نژاد افزود: وضعیتی بحرانی و تهدیدی جدی علیه سلامت شهروندان ایجاد شده است و اگر تعداد بیماران مبتلا به آنفلوآنزا مانند پارسال به ۷۵۰ نفر برسد با توجه به این که در تامین واکسن آنفلوآنزا هم با محدودیت رو به رو هستیم اوضاع بسیار خطرناک خواهد شد.
وی تصریح کرد: هیچ راهی به جز جلوگیری از ابتلا و سرایت کرونا وجود ندارد و مهمترین ابزار برای شکستن زنجیره انتقال کرونا آگاهی و اطلاع‌رسانی به شهروندان است و شستن دستها، زدن ماسک و حفظ فاصله اجتماعی جزء مهمترین عوامل جلوگیری از شیوع کروناست.
رییس دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: ۳۰ درصد از بیماران مشکوک به کرونا زیر هشت سال هستند و امیدواریم امروز مدیریت آموزش و پرورش در قطب شهید شوشتری به سمت آموزش مجازی حرکت و از تشکیل کلاس‌های حضوری جلوگیری کنند.
مرکز شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.