گیلان- شرکت گاز استان گیلان با هدف افزایش سطح ایمنی تاسیسات صنعتی و همچنین پایداری جریان انرژی در استان، پروژه نوسازی و تعویض ایستگاه نیروگاه گازی لوشان را به انجام رساند.

پروژه نوسازی ایستگاه نیروگاه گازی لوشان افتتاح شد

حسین اکبر مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان اظهار داشت: نیروگاه شهید بهشتی لوشان یکی از نیروگاه های قدیمی کشور می باشد که در دهه پنجاه شمسی تاسیس شد و به جهت مجاورت با خط انتقال گاز به شوروی سابق جز اولین نیروگاه های برخوردار از گاز در سطح کشور لقب گرفت.

اکبر ادامه داد: به علت قدمت بالا و فرسودگی زیاد ایستگاه CGS این نیروگاه، تعمیرات آن بسیار پرهزینه بود و به همین علت از چند سال گذشته برنامه نوسازی و تعویض این ایستگاه در دستور کار شرکت قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان بیان کرد : این طرح به نوعی یک پروژه کیفی است که در آینده سبب صرفه جویی اقتصادی برای شرکت گاز خواهد شد و بحمدالله با وجود تحریم ها و فشارهای اقتصادی، باز هم توانستیم این عملیات را به انجام برسانیم.

وی در خصوص مصرف گاز نیروگاه شهید بهشتی لوشان گفت: این نیروگاه یکی از مشترکین پرمصرف شرکت گاز با حدود ۵۰۰ میلیون مترمکعب گاز در سال بوده که در شش ماهه نخست امسال نیز حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز مصرف کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.