مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد از ضدعفونی روزانه بیش از ۴۵۰۰ گاری جمع آوری زباله ۱۱۰۰ لیتری، با استفاده از مواد جدید و سازگار با محیط زیست خبر داد

ضدعفونی روزانه گاری های جمع آوری زباله با استفاده از مواد سازگار با محیط زیست

به گزارش قدس آنلاین،  معاونت خدمات شهری شهرداری مشهد، علیرضا صحراگرد با اعلام این خبر اظهارکرد: در گذشته همواره برای ضدعفونی کردن گاری های جمع آوری زباله از آهک پاشی استفاده می‌شد که این موضوع اثرات بسیار مخربی برای محیط زیست و فضاهای سبز شهری ایجاد می کرد.

وی افزود: در همین راستا و به منظور کاهش اثرات مخرب زیست محیطی استفاده از آهک، از بهمن ماه سال ۹۸ فرایند آهک پاشی به طور کامل در ضدعفونی گاری های جمع آوری زباله حذف شد و هم اکنون از ماده ای سازگار با محیط زیست به نام "جرمی ساید" استفاده می‌شود.

صحراگرد ادامه داد: این ماده سازگار با محیط زیست، ویژگیهایی نظیر غیر سمی و غیر سرطان زا بودن، قدرت ضدعفونی بالا و بدون اثر خورندگی، موثر برکلیه عوامل بیماری‌زای میکروبی، قارچی و ویروسی و قدرت اثربخشی بالا حتی در محیط های آلوده را دارد.

وی تصریح کرد : استفاده از این ماده مخصوص، در ایام شروع کرونا توانست تا حد قابل قبولی انتشار ویروس کرونا در سطح شهر را مهار کند و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته در این ایام، علاوه بر گاری های جمع آوری زباله،   معابر و پیاده روهای مجاور مراکز درمانی و بیمارستانی نیز روزانه دو نوبت با جرمی ساید ضدعفونی می شوند.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد افزود: در حال حاضر علاوه بر ضد عفونی روزانه، این مخازن در هر هفته دو الی سه نوبت توسط دستگاه مخزن شو به طور کامل شستشو می‌شوند و برنامه‌ریزی شده است تا به محض پر شدن زباله در این مخازن، فوراً تخلیه شوند.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.