معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: هنوز زمان بازگشایی رواقهای حرم مطهر رضوی از سوی ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا به این آستان مقدس ابلاغ نشده است.

زمان بازگشایی رواقهای حرم مطهر رضوی هنوز مشخص نیست

به گزارش قدس آنلاین، محمد توکلی افزود: آستان قدس رضوی بیش از سه ماه است که درخواست خود مبنی بر بازگشایی رواق‌های حرم مطهر را به ستاد ملی مقابله با کرونا ارسال کرده اما هنوز این ستاد زمان این بازگشایی را ابلاغ نکرده است.

وی با اشاره به مذاکرات تولیت آستان قدس رضوی با ستاد ملی کرونا ادامه داد: آستان قدس رضوی بر اساس دستور رهبر معظم انقلاب تابع ستاد کروناست اما آمادگی کامل خود را برای بازگشایی رواق‌های حرم مطهر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرده است.

معاون اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی گفت: هم اینک فقط زیارت زائران در صحنهای حرم مطهر امام رضا(ع) با رعایت پروتکلهای بهداشتی میسر است.

پس از تایید رسمی مشاهده ویروس همه‌گیر کرونا در ایران، ستاد ملی پیشگیری و مبارزه با بیماری کرونا متکی به نظر کارشناسان، آمارها و مصلحت عمومی جامعه نه تنها به پرهیز مردم از حضور در هر تجمع، شکل دادن اجتماعات و تماس‌های چهره‌ به‌ چهره با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا حکم داد بلکه در پی تعطیل کردن  مدارس و دانشگاه‌ها نهضت "در خانه ماندن" را ترویج کرد تا کل کشور و ملت بر اساس گام‌های مشخص عملی و موثر، به مصاف با کرونا بپردازند.

در ادامه این مسیر روز ۲۴ اسفند ماه پارسال تصمیم ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا برای بستن درهای حرم‌های مطهر و اماکن متبرکه سراسر کشور در صدر اخبار قرار گرفت.

طی این مدت درهای حرم مطهر رضوی حتی طی شب‌های قدر نیز به روی زائران همچنان بسته ماند تا این که ستاد ملی مدیریت و مبارزه با بیماری کرونا در نشست ۲۷ اردیبهشت با حضور رییس جمهوری با بازگشایی محدود صحن‌های روباز حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) از ابتدای ماه شوال موافقت کرد و از روز پنجم خرداد ماه تا امروز صحن‌های حرم مطهر رضوی باز است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۶۴ هزار و ۵۹۶ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ تاکنون جان ۲۶ هزار و ۵۶۷ نفر را در کشورمان گرفته است.  

همچنین تاکنون ۳۸۵ هزار و ۲۶۴ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران بهبود یافته‌اند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.