کارشناس منطقه قفقاز گفت: رژیم صهیونیستی با دمیدن آتش جنگ در قره باغ، به دنبال شعله ور شدن بیشتر جنگ در این منطقه است.

رژیم صهیونیستی؛ آتش بیار مناقشه قره باغ

قدس آنلاین: مجید خورسند  از رژیم صهیونیستی به عنوان بازیگر منفی و فعال در مناقشه قره باغ یاد کرد و افزود: یکی از اهداف اسرائیل در این مناقشه فروش سلاح بیشتر است و برای گرم نگه داشتن بازار فروش سلاح با جنگ افروزی به دنبال گرم نگه داشتن آتش جنگ در قره باغ است.
وی گفت: اکنون هر دو طرف مناقشه در جمهوری آذربایجان و ارمنستان به این باور رسیده اند که رژیم صهیونیستی اطلاعات امنیتی را از هر طرف در اختیار طرف دیگر قرار می‌دهد.
آقای خورسند افزود: رژیم صهیونیستی که ابتدا با سرمایه گذاری اقتصادی در کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان نفوذ کرد حالا با برافروختن آتش جنگ عامل افزایش تلفات غیر نظامی شده است.
وی با اشاره به اهمیت مجاورت جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مرزهای شمالی ایران گفت: رژیم صهیونیستی که اخیرا چند کشور ذره بینی منطقه را به هم پیمانی خودش درآورده است به دنبال دور کردن تمرکز جهان اسلام و به ویژه ایران از غرب آسیاست تا حساسیت‌ها به طرف دیگری معطوف شود.
این کارشناس منطقه قفقاز تلاش گروه مینسک را برای پایان دادن به مناقشه قره باغ بی تاثیر دانست و افزود: تاکنون اراده‌ای در میان بازیگران برای پایان دادن مناقشه قره باغ وجود نداشته و منافع سیاسی و اقتصادی آن‌ها باعث بی تاثیر شدن میانجی گری شده است.
آقای خورسند گفت:، اما جمهوری اسلامی ایران با سیاست حسن همجواری همواره پیشنهاد حل مناقشه از طریق گفتگوی دیپلماتیک و مسالمت آمیز را ارائه کرده است.
وی با ابراز تاسف از نقش منفی ترکیه به عنوان یکی از بازیگران در مناقشه قره باغ، افزود: آنکارا سعی می‌کند با تحریک قومی و ایدئولوژیک در بین آذری‌های منطقه به جمهوری آذربایجان کمک نظامی و غیر نظامی بکند.
کارشناس منطقه قفقاز گفت: ترکیه با انتقال تکفیری‌های سوریه به منطقه آذربایجان تلاش دارد تا وزن جمهوری آذربایجان را در این مناقشه بالا ببرد در صورتی که تجربه حضور تکفیری‌ها در منطقه غرب آسیا نشان داده است که آن‌ها به دنبال غارت اموال مردم و تحقق اهداف کشورهای بازیگر هستند و درد مردم این منطقه را ندارند.
وی ابراز امیدواری کرد: جمهوری آذربایجان متوجه این قضیه شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.