استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه افراد عزتمند کسانی هستند که مبارزه با دشمن و دفاع از دین مهمترین هدف زندگیشان است، گفت: جهاد در راه خدا مایه عزت اسلام است.

جهاد در راه خدا مایه عزت اسلام است

به گزارش قدس آنلاین، آیت الله حسین گرایلی؛ استاد حوزه علمیه در ویژه برنامه تبلیغی فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، به تبیین موضوع آثار فردی مهدی باوری  پرداخت و اظهار کرد: یکی از مقدمات ظهور امام زمان(عج) شکل گیری جمعیتی است که بذل جان و مال در راه خدا برای آنان آرزو است.
وی با اشاره به اینکه هر چیزی برای شکل گیری نیازمند مقدمه است، افزود: پیروی کامل از قرآن و فرهنگ اهل بیت(ع) اصلی ترین زمینه را برای ظهور حضرت مهدی(عج) فراهم می کند.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه خداوند برخی از امتیازات را در قرآن امضا فرموده است، گفت: تقوی یکی از امتیازاتی است که پروردگار عالم درباره آن اینگونه می فرماید: «یَا أَیُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاکُمْ مِنْ ذَکَرٍ وَأُنْثَی وَجَعَلْنَاکُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا  إِنَّ أَکْرَمَکُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاکُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِیمٌ خَبِیرٌ؛ ای مردم، ما همه شما را نخست از مرد و زنی آفریدیم و آن گاه شعبه‌های بسیار و فرق مختلف گردانیدیم تا یکدیگر را بشناسید، همانا بزرگوار و با افتخارترین شما نزد خدا با تقواترین شما هستند همانا خدا کاملا دانا و آگاه است».
وی جهاد در راه خدا را از دیگر امتیازات امضا شده در قرآن برشمرد و ابراز کرد: از دیدگاه اسلام آن چیزی دارای ارزش و ماندگاری است که در راه خدا و برای خدا شکل گیرد هر مقدار از عمر انسان که برای خدا صرف شود، هر کاری که برای خدا انجام گیرد، و مالی که در این راه هزینه شود از ارزش واقعی و ماندگاری برخوردار است و در این راستا هر چه انجام کاری برای خدا سخت تر و نیت خالص تر باشد ارزش و اثر آن بیشتر است.
گرایلی با اشاره به اینکه هرگونه اهتمام و تلاش در راه خدا مصداق جهاد فی سبیل الله است، گفت: رزمندگان و جهادگران راه خدا همیشه در صف مقدم پاسداری از عزت و شرافت قرار دارند و با نثار جان خویش از مرز دین دفاع می کنند.
وی با بیان روایتی از امام علی(ع) که می فرماید: «فرض الله الجهاد عزا للاسلام؛ خداوند جهاد را برای عزت یافتن اسلام واجب کرده است»، تصریح کرد: جهاد در راه خدا مایه عزت اسلام است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.