مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان ‌رضوی گفت: اجرائیه‌های مهریه با هفت هزار و ۵۸۶ پرونده بیشترین درخواست تشکیل پرونده در دوایر اجرای اسناد رسمی را طی نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده ‌است.

بیشترین پرونده‌ دوایر اجرای اسناد رسمی در خراسان رضوی مطالبه مهریه است

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن بهادر افزود: ۳ هزار و ۴۶ پرونده از این تعداد مربوط به شعبه اجرای اسناد رسمی مشهد است.
وی ادامه داد: در مجموع طی نیمه نخست امسال ۹ هزار و ۶۲۲ پرونده در دوایر اجرای اسناد رسمی استان تشکیل شد که ۴۷ درصد مربوط به مشهد است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان ‌رضوی گفت: تعداد پرونده‌های درخواست مهریه نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷.۳۴ درصد افزایش داشته و پرونده‌های تشکیل شده چک بلامحل با ۷۸۸ مورد نیز رتبه دوم را به خود اختصاص داده ‌است.
وی افزود: وصول مطالبات بانک های این استان در سال جاری نسبت به میانگین کشوری ۶۶ درصد بیشتر بوده است.

بهادر ادامه داد: ۳ هزار و ۱۲ میلیارد و ۴۴۳ میلیون ریال از مطالبات بانکی استان در نیمه نخست امسال توسط دوایر اجرای اسناد رسمی وصول شده‌ که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۹.۷ درصد افزایش دارد.
وی گفت: این استان از نظر تعداد اسناد تنظیمی پس از تهران در جایگاه دوم کشور قرار دارد و یک میلیون و ۲۸۰ هزار و ۷۹۴ سند در دفاتر اسناد رسمی استان طی سال گذشته تنظیم شد.

خراسان رضوی با وسعت حدود ١١٧ هزار و ٧٦٩ کیلومتر مربع معادل ۷.۸  درصد مساحت کل کشور و جمعیت ٦.٥ میلیون نفری، دارای ۳۷ واحد ثبتی افتتاح شده، ۵۴۱ دفتر اسناد رسمی، ۲۲۰ دفتر ازدواج و ۱۱۱ دفتر طلاق سالانه به طور متوسط سه میلیون و ۵۰۰ هزار خدمت در حوزه های املاک و اسناد و ثبت شرکت ها و موسسات غیر تجاری و اجرای اسناد رسمی به مردم خدمت‌رسانی می‌کند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.