مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: برداشت زعفران از پنج هزار هکتار کشتزارهای این محصول در شرق خراسان رضوی آغاز شد.

برداشت زعفران از کشتزارهای تربت‌جام آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا عرفانی اظهار کرد:  سطح زیرکشت زعفران در تربت‌جام طی سال زراعی جاری با ۱۲۰ هکتار افزایش به پنج هزار و ۱۲۰ هکتار رسید که نسبت به سال زراعی گذشته ۲ درصد بیشتر شده است.

وی ادامه داد: کشت زعفران در تربت‌جام به صورت پراکنده است با این وجود به ازای هر هکتار کشت این محصول ۱۵۰ نفرروز از مرحله کاشت تا برداشت زعفران در این منطقه مشغول کار می‌شوند.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام گفت: عملکرد گل زعفران در کشتزارهای تربت‌جام طی سال زراعی گذشته در هر هکتار به ۵۰۰ کیلو گرم رسید و در مجموع سال گذشته افزون بر ۲۳ تن زعفران خشک در این شهرستان تولید شد.

وی افزود: امسال در راستای حمایت از زعفرانکاران این منطقه هشت تن و ۴۰۰ کیلوگرم زعفران خشک از کشاورزان این شهرستان به صورت تضمینی خریداری شد که ۱۰۰ درصد مطالبات آنها پرداخت شده است.

عرفانی ادامه داد: کشت زعفران با توجه به نیاز کمتر به آب با استقبال شدید کشاورزان روبرو شده و به همین خاطر تامین کودهای شیمیایی و ریزمغذی مورد نیاز، استفاده از روشهای نوین آبیاری، مبارزه با علفهای هرز، جلوگیری از چرای دام در مزارع و ارائه راهنماییها و توصیه‌های فنی در راستای حمایت از زعفرانکاران صورت می‌گیرد.

وی همچنین از توزیع ۶۰۰ تن انواع کود بین زعفرانکاران این خطه در سال گذشته خبر داد و گفت: برداشت این محصول همه ساله از اواسط مهر ماه آغاز و تا اواسط آذر ماه ادامه می‌یابد.

مدیر جهاد کشاورزی تربت‌جام افزود: همچنین در سال زراعی جاری در سطح ۱۰۰ هکتار از کشتزارهای این محصول در این شهرستان روش‌های نوین آبیاری اجرا شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.