رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: در نیمه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۳۰۵ نفر معادل ۴۴ درصد اشتغال جدید توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده ‌است.

ایجاد ۱۳۰۵ اشتغال جدید توسط دستگاه‌های اجرایی در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، علی‌اکبر اسماعیل‌پناه  اظهار کرد: از مجموع ۶۸۹ تعاونی با عضویت ۲۲ هزار و ۱۴ نفر، اکنون ۳۴۳ تعاونی با عضویت ۱۴ هزار و ۳۷۹ عضو فعال هستند و حجم سرمایه اولیه این تعاونی‌ها یک هزار و ۱۵۵ میلیارد و ۴۳۲ میلیون و ۲۲۲ هزار ریال و دلیل غیرفعال بودن برخی تعاونی‌ها همچون تعاونی مسکن، به‌واسطه پایان زمان فعالیت آن‌ها است. 

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه تعداد تعاونی‌های موجود را بدون احتساب سهامداران شرکت‌های تعاونی سهام عدالت اعلام کرد و گفت: گرایش تعاونی‌های تربت حیدریه را تعاونی توسعه و عمران، توسعه روستایی، فرش، کشاورزی، تأمین نیاز مصرف‌کنندگان، اعتبار، مسکن، معدنی و تولیدی صنعتی است.

وی به تعهد ایجاد اشتغال در سال جاری اشاره و بیان کرد: این رقم ۲ هزار و ۹۴۱ نفر است که آمار ثبت شده تاکنون ۶۱۹ نفر است.

اسماعیل‌پناه تعهد انعقاد قرارداد در طرح کارورزی دانش آموختگان در سال‌جاری را ۷۵ نفر اعلام و عنوان کرد: تاکنون تعداد ۲۰ قرارداد منعقد شده‌ است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه گفت: تعهد معافیت بیمه‌ای امسال تعداد ۶۰ نفر است که تاکنون ۵۵ نفر معادل ۹۲ درصد از این معافیت استفاده کرده‌اند و میزان اعتبار مشاغل خانگی ابلاغ شده به شهرستان برای امسال مبلغ ۱۰ میلیارد ریال است که در حال تشکیل پرونده و معرفی به بانک هستند.

وی در خصوص تسهیلات واحدهای آسیب دیده از کرونا نیز گفت: تعداد واحدهای واجد شرایط دریافت تسهیلات سه هزار و ۶۶۱ واحد با میزان اشتغال ۶ هزار و ۷۸۶ نفر و حدود ۷۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون یک هزار و ۹۶۵ واحد با میزان اشتغال ۲ هزار و ۵۱۶ نفر و به مبلغ ۲۱۶ میلیارد ریال ثبت‌نام کرده‌اند و مبلغ پرداختی ثبت شده در سامانه تاکنون ۴۹ میلیارد ریال است.

اسماعیل‌پناه با بیان اینکه این اداره به پرونده‌های هیأت حل اختلاف یا تجدیدنظر ارسالی از شهرستان‌های مه‌ولات، بجستان، گناباد، خواف، زاوه و رشتخوار رسیدگی می‌کند، گفت: در نیمه نخست امسال ۱۹۶ فقره پرونده به هیأت حل اختلاف رسیده‌ است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه افزود: با احتساب پرونده‌های به‌جا مانده از دوره قبل، برای ۱۷۴ فقره رأی در هیأت تشخیص، ۹۹ فقره رأی در هیأت حل اختلاف و در مجموع ۲۵ درصد آرای صادره منجر به سازش شده‌اند.

وی گفت: همچنین در مدت یاد شده تعداد بازرسی‌های انجام شده از واحدهای کارگری شهرستان توسط بازرسان کار ۷۵۰ مورد، تعداد حوادث ناشی از کار ۲۱ مورد و تعداد دوره‌های آموزشی ایمنی ۱۲۰ نفر ساعت بوده ‌است.

اسماعیل‌پناه در ادامه به تسهیلات ناشی از کرونا در حوزه اشتغال و کارآفرینی اشاره و اظهار کرد: از ابتدای امسال ۲ هزار و ۲۹۱ درخواست به مبلغ ۲۴۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۲ هزار و ۸۸۸ نفر به بانک معرفی و تاکنون ۱۰۲.۳ میلیارد ریال پرداخت شده ‌است .

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه ادامه داد: در نیمه نخست امسال همچنین ۲۸۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای ۲۹۲ طرح، با اشتغال‌زایی جدید برای ۷۲۷ نفر پرداخت شده‌ است.

وی بیان کرد: علاوه بر این تسهیلات، بیمه بیکاری به کارگرانی که شغل خود را از دست داده‌اند، پرداخت شد که تعداد آن‌ها ۲۵۳ نفر است، البته در اسفند سال گذشته تعدادشان ۳۱۵ نفر بود و نیمه نخست امسال ۷۴ نفر برقراری جدید و ۱۳۸ نفر قطعی مقرری داشتیم و حدود ۱۸۰ نفر نیز متقاضی جدید برقراری هستند که بعد رفع نقص پرونده و بررسی توسط تأمین اجتماعی، تعیین تکلیف می‌شوند.

اسماعیل‌پناه در بخش دیگری سهمیه اعتبارات مشاغل خانگی امسال شهرستان را ۱۱ هزار و ۲۷۹ میلیون ریال به عاملیت بانک توسعه تعاون عنوان کرد و گفت: تاکنون برای ۲۷ طرح مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به بانک معرفی و برای ۴ طرح از تعداد یاد شده، مبلغ ۲ هزار میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده ‌است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال جدید و ثبت در سامانه رصد در سال جاری را ۲ هزار و ۹۴۱ نفر اعلام کرد و ادامه داد: در نیمه نخست سال جاری تعداد یک هزار و ۳۰۵ نفر معادل ۴۴ درصد اشتغال جدید توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده ‌است.

وی همچنین به طرح کارورزی که از سال ۹۷ آغاز شده، اشاره کرد و افزود: تاکنون تعداد ۵۵۱ قرارداد کارورزی برای ۲۹۳ مرد و ۲۵۹ زن منعقد شده که از این تعداد ۱۳۲ نفر در واحدهای پذیرنده استخدام و از معافیت بیمه‌ای سهم کارفرما به مدت ۲ سال بهره‌مند شده‌اند. 

اسماعیل‌پناه گفت: در پیوند با این موضوع تا پایان سال ۹۸ عملکرد ما حدود ۲۵ درصد عملکرد استان بود و این شهرستان رتبه نخست استان را به خود اختصاص داد، اما در نیمه نخست سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و استقبال کمتر از این طرح، تاکنون تعداد ۲۹ قرارداد منعقد و ۲۲ نفر به استخدام در آمده و برای استفاده از معافیت بیمه‌ای به تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه تعداد تعاونی‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال را چهار تعاونی اعلام کرد و گفت: در این مدت تعداد ۷۰ مورد بازرسی و نظارت بر تعاونی‌ها توسط همکاران این اداره انجام شده ‌است.

منبع: فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.