سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: سفرهوایی برای زائران و مسافران ایرانی به عراق تا بعد از اربعین ممنوع است و شرکت های هواپیمایی عراقی اجازه ورود به مسافران ایرانی را نمی دهند.

سفرهوایی برای زائران ایرانی به عراق تا بعد از اربعین ممنوع است/انحصاری بودن شرکت های هواپیمایی خارجی  دلیل افزایش قیمت سفرهای هوایی

مجید فرقانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما از مشهد به نجف تا هفته گذشته سه میلیون تومان بود که هواپیمایی عراق آن را به ۶میلیون و پانصد هزار تومان افزایش داد.

وی تصریح کرد: با فرا رسیدن اربعین حسینی برخی سوء استفاده ها در افزایش بهای بلیت مشهد به نجف و مشهد به کربلا صورت گرفته است به طوری که این بلیت با قیمت های چند برابر قیمت اعلام شده از سوی برخی شرکت ها به فروش می رسد.

 فرقانی با بیان اینکه سفرهوایی از مقصد ایران به عراق تا بعد از اربعین برای زائرین و مسافران ایرانی ممنوع است، افزود: علی رغم اینکه شرکت های هواپیمایی عراقی اجازه ورود به مسافران ایرانی را نمی دهند ولی مردم اقدام به خرید بلیت می کنند که به  ناچار باید آن را مسترد  کنند که در این زمینه برخی مشکلات و مسائل رخ می دهد . به طور مثال هفته گذشته در دفتر شرکت هواپیمایی عراق در مشهد به دلیل ابطال پرواز  و افزایش قیمت بین مسافران و کارکنان شرکت هواپیمایی درگیری و نزاع شکل گرفت که از سوی دادستانی و مراجع قضایی این موضوع در حال پیگیری است .

سخنگوی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی خراسان رضوی گفت: شرکت های هواپیمایی قیمت بلیت خود را بر اساس بخش نامه های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی تعیین می کنند و قیمت معمول سفر مشهد به نجف ۳میلیون تومان است اما متاسفانه تغییرات نرخ ارز و انحصاری بودن شرکت های هواپیمایی خارجی باعث اشفتگی قیمت سفرهای هوایی نیز شده است . از این رو باید بیشتر از قبل بر قیمت های نجومی پروازهای خارجی نظارت و کنترل صورت بگیرد تا حقوق مسافران بیش از این تضییع نشود.

وی ادامه داد:   انحصاری بودن  برخی سفرهای هوایی نظیر سفر مشهد به ترکیه قیمت آن را طی یک ماه اخیر به ۱۰۰ میلیون تومان نیز رسانده است درحالی که هزینه واقعی آن با هواپیمای ترکیه ۸میلیون و پانصد هزار تومان است  اما همین مسیر را شرکت هواپیمایی قطری qatarairway حداقل  ۲۰میلیون تومان دریافت می کند.

فرقانی با اشاره به اینکه نظارت بر قیمت سفرهای هوایی بر عهده سازمان هواپیمایی کشوری و انجمن شرکت های هواپیمایی  است، افزود:  متاسفانه به دلیل شرایط موجود و کاهش پرواز ها خیلی از شرکت ها نظیر qatarairway (قطر ایروی)  یکه تازی می کنند و از قیمت ۲۰میلیون تا ۱۰۰میلیون تومان برای مسیرترکیه  بلیت عرضه می کنند.

وی اظهار کرد:  تا زمانی که سازمان هواپیمایی اقدام خاصی برای رفع این انحصار و در یافت مجوز برای چند شرکت هواپیمایی انجام ندهد این وضعیت نابسامان قیمت بلیت هواپیما وجود خواهد داشت.

فرقانی افزود:  در استان بالغ بر ۴۸۰آژانس و دفتر خدمات مسافرتی فعال می باشند که بیش از ۳۰۰واحد آن در شهر مقدس مشهد حضور دارند و در حال حاضر به دلیل شیوع کرونا ، کاهش سفر  و افزایش هزینه های جاری حدود ۱۰۰آژانس مسافرتی  در سطح استان درخواست خود تعلیقی داده اند تا شرایط به حالت عادی برگردد و سفر مجددا رونق بگیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.