استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه اولیای الهی با پیمودن مسیر بندگی به حیات طیبه رسیده‌اند، افزود: حیات طیبه در پرتو ولایت حق‌تعالی شکل می‌گیرد.

حیات طیبه در پرتو ولایت حق‌تعالی شکل می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی دهشت، استاد حوزه علمیه، در ویژه‌برنامه تبلیغی‌فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، درباره موضوع حیات طیبه گفت: حیات طیبه دستاورد عبودیت و بندگی است که اولیای خدا با پیمودن مسیر بندگی و پاسداری از پیمان فطری و میثاق ملکوتی به آن رسیده‌اند.
وی با بیان اینکه در مقابل حیات طیبه، حیات مادی در دنیا و تحت ولایت شیطان با معیار شرک صورت‌بندی شده است و در پی غلبه هوا و هوس، انسان گرفتار آن می‌شود، افزود: حیات طیبه در پرتو ولایت حق‌تعالی تحقق می‌یابد و ایمان و بردباری در مبارزه با خواسته‌های درونی ملاک برخورداری از آن است.
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان آیه‌ای از قرآن که می فرماید «مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثَی وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً وَلَنَجْزِیَنَّهُمْ أَجْرَهُمْ بِأَحْسَنِ مَا کَانُوا یَعْمَلُونَ؛ هریک از مؤمنان مرد یا زن که درست عمل کند، پس او را قطعا و حتما به زندگانی طیب نایل می‌آوریم و به طور یقین، ایشان را به جزایی نیکوتر از آنچه عمل می‌کنند پاداش خواهیم داد» ادامه داد: ایمان و عمل کردن بر اساس آن، مؤلفه‌های قرآنی برای رسیدن به حیات طیبه است زیرا اگر ایمان و عمل صالح در کنار هم باشد، بقیه کارها را خدا درست می‌کند.
دهشت خداباوری، معادباوری، تفکر، تدبر و علم‌آموزی، اخلاق نیک و کار کردن برای رضای خدا را از مؤلفه‌های سلامت معنوی برشمرد و تصریح کرد: اگر انسان در زندگی از عقل، دین، ادب، حیا و حسن خلق برخوردار باشد، حیاتی سالم خواهد داشت.
وی افزود: از دیدگاه حضرت رضا(ع) اصول به دست آوردن حیات طیبه و زندگی سرشار از طراوت، معنویت و بندگی در ۳ محور برخورداری از سلامت عقل، داشتن روح تعبد، یعنی بندگی خداوند، و داشتن الگوی تمام‌عیار هدایت است.
خطیب بارگاه امام هشتم(ع) با بیان اینکه شهدا با الگو قرار دادن امام حسین(ع) در مسیر رستگاری قرار گرفتند افزود: سیره اهل‌بیت(ع) برترین الگو و چراغ هدایت برای رسیدن به کمال است.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.