مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اورژانس هوایی در این استان ظرف نیمه نخست امسال تاکنون با استفاده از بالگرد کار امدادرسانی فوری و موثر را به ۳۰ مجروح انجام داده است.

اورژانس هوایی خراسان رضوی ۳۰ مجروح را امدادرسانی کرد

به گزارش قدس آنلاین،  محمد علیشاهیافزود: امدادرسانی هوایی اورژانس در خراسان رضوی با استفاده از بالگرد از سال ۱۳۹۳ همزمان با دیگر مناطق کشور آغاز شد و ظرف این مدت رو به گسترش بوده است.

وی ادامه داد: ظرف پنج سال اخیر تاکنون ۳۸۶ مجروح و مصدوم حوادث مختلف توسط بالگردهای اورژانس هوایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در سطح استان خراسان رضوی امدادرسانی شده‌اند.  

این مسوول در مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: برای امدادرسانی هوایی به شهروندان حادثه‌دیده توسط اورژانس هوایی خراسان رضوی ظرف این مدت ۱۸۸ ماموریت هوایی صورت گرفته است.

وی افزود: اورژانس هوایی دانشگاه علوم پزشکی مشهد یک فروند بالگرد متعلق به هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی ایران را با گنجایش انتقال چهار مصدوم در اختیار دارد. دو تکنسین اورژانس در هر پرواز این بالگرد حضور دارند.  

علیشاهی ادامه داد: اورژانس هوایی هم‌اینک علاوه بر مشهد در شهرهای نیشابور در منطقه مرکزی خراسان رضوی، سبزوار در غرب این استان و گناباد واقع در جنوب خراسان رضوی مستقر است و کار امدادرسانی به مجروحان حوادث و سوانح مختلف را در حوزه‌ای فراتر از محدوده این شهرستانها انجام می‌دهد.

وی گفت: بالگردهای اورژانس هوایی خراسان رضوی، مجروحان حوادث را از صحنه سانحه بر اساس نزدیکترین مسافت به چند بیمارستان مشخص در مشهد، نیشابور، سبزوار و گناباد منتقل می‌کنند.
مسوول روابط عمومی مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین به فعالیت شش دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: از این مجموعه هم‌اینک تنها دو دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه و تربت‌جام فاقد اورژانس هوایی هستند.
وی به پیشینه فعالیتهای اورژانس هوایی در خراسان رضوی نیز اشاره و بیان کرد: نخستین سال راه‌اندازی این اورژانس در مشهد با هفت ماموریت آغاز شد و از آن پس هر سال به شمار ماموریتها افزوده شد تا اینکه پارسال ۴۵ ماموریت در حوزه عملیاتی اورژانس هوایی مشهد انجام شد.
علیشاهی افزود: بیشترین موضوع امدادرسانی هوایی تصادفات جاده‌ای با مجروحان بدحال و همچنین حوادثی است که زمان رسیدن مصدوم آن به بیمارستان، حیاتی باشد.
۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند.  بقیه جمعیت این استان در قالب ۱۷ شهرستان زیرپوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی تربت‌جام و نیشابور هستند.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.