رییس کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی به طور خفیف در حال افزایش است.

تعداد مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی در حال افزایش است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر حمیدرضا رحیمی افزود: طی روزهای اخیر تعداد افراد بستری شده مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد نسبت به گذشته افزایش داشته و هم‌اکنون روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ بیمار جدید بستری می‌شوند.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد اما هنوز وارد مرحله سوم شیوع این ویروس نشده است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری استان خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و مابقی توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شوند.  

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.  

همچنین تاکنون ۳۸۷ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون ۳۴ میلیون و ۸۶۵ هزار و ۱۹۶ نفر را در جهان بیمار کرده و جان یک میلیون و ۳۳ هزار و ۷۸۳ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  
۲۵ میلیون و ۹۱۵ هزار و ۹۰۲ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۵۴۹ هزار و ۷۷۱ بیمار کووید ۱۹ و ۲۱۳ هزار و ۵۲۶ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.