معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۶ هزار دوز واکسن آنفلونزا در سطح خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری کودکان معلول و عقب‌مانده ذهنی تحت مدیریت سازمان بهزیستی توزیع شد.

۶۰۰۰ دوز واکسن آنفلونزا در مراکز زیرپوشش بهزیستی خراسان رضوی توزیع شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی قلیان با اشاره به گروه‌های هدف دریافت رایگان واکسن آنفلونزا اظهار داشت: این گروه‌ها شامل "زنان باردار پرخطر، بیماران دچار ضعف دستگاه ایمنی بدن با اولویت بیماران دیالیزی، گیرندگان پیوند و بیماران مبتلا به بدخیمی، مبتلایان به تالاسمی ماژور و کارکنان مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه افراد در معرض خطر ابتلا به کووید ۱۹ است.

وی افزود: شش هزار دوز واکسن از این تعداد واکسن آنفلوآنزا در سطح خانه‌های سالمندان و مراکز نگهداری کودکان معلول و عقب‌مانده ذهنی تحت مدیریت سازمان بهزیستی و پنج هزار دوز واکسن آنفلوآنزا نیز در سطح زندان‌های خراسان رضوی برای ایمن‌سازی زندانیان در برابر بیماری توزیع می‌شود.  

وی ادامه داد: توزیع واکسن برای بیماران خاص در مشهد با هماهنگی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی در بیمارستان‌های منتخب این شهر شامل "قائم(عج)، اکبر، منتصریه و دکتر شیخ" صورت می‌گیرد.  

معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: پاییز امسال تامین و توزیع واکسن آنفلوآنزا با توجه به خطر تداخل و همزمانی این بیماری با همه‌گیری ویروس کرونا، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی افزود: براساس اعلام نیاز دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد واکسن ارسالی امسال از سال‌های قبل بیشتر است و گروه‌های هدف مشمول واکسیناسیون آنفلوآنزا می‌توانند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برای دریافت واکسن به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه کنند.

منبع:تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.