سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: با تمام توان و ابزارها و پیگیری از مرکز کشور از سرمایه‌گذاران و فعالان بخش تولید به صورت جدی حمایت خواهیم کرد.

حمایت از سرمایه‌گذاران در اولویت است

به گزارش قدس آنلاین،  حسن جعفری  در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خراسان رضوی افزود: طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی منبعث از فرمان رهبر معظم انقلاب در زمینه سیاستهای اقتصاد مقاومتی است که به ابتکار آقای رزم حسینی، استاندار پیشین این استان تدوین شد و نتیجه آن مردم محوری اقتصاد و مشارکت مردم در حوزه سرمایه‌گذاری است.

وی اظهار امیدواری کرد با تداوم اجرای این طرح، دست‌اندرکاران به تعهدات خود در اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی عمل کرده و استان به پیشرفتهای خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری دست یابد.

 سرپرست استانداری خراسان رضوی رفع موانع سرمایه گذاری و تولید را از وظایف اصلی مدیران دستگاه‌های اجرایی دانست و ادامه داد: امروز که در جنگ اقتصادی قرار داریم،  خاکریز دشمن نامرئی است و دشمن هجمه عظیمی ایجاد کرده و با ایجاد تحریم‌های ظالمانه و  محدودیتهای بانکی، فشار حداکثری وارد کرده و به دنبال این است که روند سرمایه‌گذاری و تولید را در کشور دچار خدشه کند و ملت را در معرض تورمی قرار دهد که آستانه تحمل آنها به سرآید.

وی با قدردانی از حضور سرمایه‌گذاران خراسان رضوی در جنگ اقتصادی گفت: سرمایه‌گذاران، رزمندگان شجاع و فداکار امروز هستند زیرا در این وضعیت تورمی اگر آنان پول خود را به جای هزینه کردن در تولید، در بانک می‌گذاشتند، بدون داشتن دغدغه سود بسیاری بدست می‌آوردند اما آنان نه تنها با مال بلکه با جان خود وارد این جنگ شدند.

جعفری افزود: وظیفه ما است که دغدغه‌های سرمایه‌گذاران در شرایط جنگ اقتصادی کنونی را برطرف و موانع را از سر راه آنان برداریم.

مسوول مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی نیز در این نشست با اشاره به طرحهای دارای اولویت ذیل مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی استان گفت: ۳۴۷ طرح با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای بیش از ۱۰۰ نفر جزو طرحهای بزرگ این استان هستند.

فاضل خیاط افزود: از این تعداد تاکنون ۲۴۳ طرح توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی بررسی شده و ۷۵ طرح از این تعداد در ۱۳ نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان مطرح و موانع اجرای آنها برداشته شده است.

وی ادامه داد: از کل طرحهای بررسی شده توسط مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی ۳۰ طرح در کمیته تامین مالی کشور در وزارت امور اقتصادی و دارایی مطرح و ۲۸ طرح از آنها تصویب شده است.

مسوول مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خراسان رضوی گفت: هم اینک ۶۳ طرح نیازمند تسهیلات است و ۲۲ طرح بدون داشتن مشکل در حال اجراست و هفت طرح نیز درخواست جذب سرمایه‌گذار داخلی یا خارجی دارند.

در این نشست، مشکلات مربوط به پنج طرح بزرگ ذیل مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی،  شامل تله سبز و قطار گردشگری بوستان کوهسنگی، پایانه صادراتی محصولات کشاورزی، توسعه کشتارگاه، مجتمع گلخانه‌ای و احداث گلخانه بررسی شد و تصمیمات لازم برای رفع آنها اتخاذ گردید.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.