مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌های این شهر همچنان ممنوع است و شهروندان باید از برگزاری اینگونه مراسم خودداری کنند.

برگزاری مراسم عزاداری در آرامستان‌های مشهد همچنان ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام حسین مهدوی دامغانی افزود: نیروهای حفاظت فیزیکی در بهشت رضا (ع) مشهد برای ارشاد شهروندان و ممانعت از برگزاری مراسم حضور دارند اما باز هم برخی شهروندان تخلف می‌کنند.
وی با بیان اینکه قصد درگیری با مردم را نداریم ادامه داد: سعی می‌کنیم با ارشاد، شهروندان را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی ملزم کنیم.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری مشهد گفت: با توجه به تصمیم فرمانداری آرامستانهای این کلانشهر از روز شنبه تا چهارشنبه صبح تا عصر پذیرای شهروندان برای زیارت اهل قبور هستند و روزهای پنجشنبه و جمعه بسته خواهند بود.
در پی روند صعودی شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در مشهد ورود و حضور شهروندان در آرامستانهای این کلانشهر که پیش از این برای مدتی آزاد شده بود دوباره از ۲۳ تیر ماه تا نیمه شهریور ماه ممنوع شد و این ممنوعیت همچنان ادامه دارد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون ۴۶۸ هزار و ۱۱۹ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۷۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته تعداد جانباختگان کرونا در کشور به ۲۶ هزار و ۷۴۶ نفر رسیده است.  

همچنین تاکنون ۳۸۷ هزار و ۶۷۵ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

"پاندمی کرونا" تاکنون ۳۵ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۹۹ نفر را در جهان بیمار کرده و جان یک میلیون و ۳۸ هزار و ۲۷ نفر را در ۲۳۰ کشور گرفته است.  
۲۶ میلیون و ۱۲۸ هزار و ۴۱۰ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا در جهان نیز تاکنون درمان شده‌اند.
در این میان آمریکا با هفت میلیون و ۶۰۰ هزار و ۸۴۶ بیمار کووید ۱۹ و ۲۱۴ هزار و ۲۷۷ قربانی ویروس کرونا، بیشترین آمار ابتلا و تلفات ناشی از پاندمی کرونا را در جهان به خود اختصاص داده است.  
بر اساس آخرین آمارهای رسمی، ایران در جدول مبتلایان و جانباختگان پاندمی کرونا جایگاه سیزدهم را در میان کشورهای جهان دارد.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.