مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی درباره وضعیت فعالیت گالری‌ها در محدودیت‌های جدید برای تهران به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، توضیحاتی را ارائه داد و گالری‌ها را به رعایت هر چه بیشتر پروتکل‌های بهداشتی توصیه کرد.

وضعیت گالری‌ها در محدودیت‌های تهران چه می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، ایسنا نوشت: هادی مظفری، مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی درباره وضعیت فعالیت گالری‌ها تا تاریخ ۱۸ مهرماه، اظهار کرد: بر اساس دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا، موزه‌ها، سینماها و تئاترها تعطیل هستند و گالری‌ها نیز از شرایط موزه‌ها تبعیت می‌کنند. بر روی پرتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز ذکر شده است که تا تاریخ ۱۸ مهرماه کلیه مراکز فرهنگی و هنری تعطیل هستند. 

او تاکید کرد که بر این اساس با توجه به شرایط و آماری که اعلام شده است،  بهتر است همه گالری‌ها رعایت‌های لازم را انجام دهند تا بتوانیم از این مرحله نیز عبور کنیم. برحسب دستور وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعلامیه ستاد ملی مبارزه با کرونا کلیه مراکز فرهنگی و هنری باید تعطیل شوند و تمام مراکز فرهنگی و هنری مشمول این قانون هستند.

مظفری همچنین درباره چگونگی نظارت دفتر هنرهای تجسمی به عملکرد گالری‌ها در روزهای کرونایی، خاطرنشان کرد: اغلب گزارش‌هایی که دریافت می‌کنیم، مبنی بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده است. موارد عدم رعایت نیز اگر مشاهده و گزارش شده، به گالری‌ها اعلام کرده و از آنها خواسته‌ایم که حتما به پروتکل‌های بهداشتی پایبند باشند. به هر حال اگر این نکات بهداشتی رعایت نشود همه افراد از مدیران گالری‌ها گرفته تا کارکنان و هنرمندان و علاقمندان همگی در معرض خطر هستند. به شخصه با توجه به بازدیدهایی که داشتم و گزارش‌هایی که دریافت کردم بر این باورم که گالری‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند؛ اما اگر موارد نادری هم وجود داشته باشد،حتما پیگیری می‌کنیم. 

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.