کارشناس مسائل منطقه گفت: اصلاً برای صهیونیست‌ها فرقی نمی‌کند بین چه دولت‌هایی جنگ و تنش وجود داشته باشد، مهم ایجاد درگیری در منطقه است تا منافع صهیونیست‌ها تأمین شود. رژیم صهیونیستی وقتی از طریق آمریکا به آذربایجان نفوذ پیدا می‌کند به دنبال تأمین منافع خود است بنابراین تفاوتی نمی‌کند که آذربایجان آسیب ببیند یا ارمنستان.

نقش رژیم صهیونیستی در آتش‌افروزی قره‌باغ آشکاراست

مصیب نعیمی کارشناس منطقه در گفت و گو با قدس آنلاین با اشاره به نقش رژیم صهیونیستی در بحران جنگ بین ارمنستان و آذربایجان گفت: بحران بین ارمنستان و آذربایجان به شدت بالا گرفته است. با آنکه کشورهای مختلف خواستار آرامش منطقه هستند و سران هر دو کشور را به صلح و تفاهم دعوت کردند اما رژیم صهیونیستی با فروش تسلیحات به دو طرف منازعه بر آن است تا از آب گل برای حفظ هر چه بیشتر امنیت خود بهره مند شود. 

وی درخصوص فروش تسلیحات به کشورهای طرف منازعه خاطر نشان کرد: فروش تسلیحات نظامی به هر دو کشور نمونه آشکاری در دمیدن رژیم صهیونیستی بر آتش جنگ بین دو طرف است. مسلماً همه کشورهای جهان به خوبی واقفند که رژیم صهیونیستی عامل اصلی تشنج در منطقه است لذا بخشی از بحران قره باغ که همچنان حل نشده باقی مانده است، مربوط به عملکرد رژیم صهیونیستی است. به هر حال قره باغ بحرانی است که دو کشور ارمنستان و آذربایجان ده‌ها سال است که بر سر این منطقه و این اراضی مماشات کرده‌اند

کارشناس مسائل سیاسی افزود: کشورهای مختلفی در تمام این سالها به عنوان میانجی سعی بر رفع اختلاف بین دو طرف منازعه داشتند اما واسطه‌ها نتوانستند اقدام مفیدی برای کاهش تنش بین دو کشور انجام دهند. 

 مصیب نعیمی تصریح نمود: بخش اعظمی از منازعات این منطقه گرچه به صورت غیر مستقیم اما وابسته به حضور صهیونیست‌هاست چرا که رژیم جعلی صهیونیستی پیوسته به دنبال  تشنج آفرینی در بین کشورهای مختلف منطقه است. 

وی دراین باره توضیح داد: سران رژیم صهیونیستی با تفرقه افکنی و ایجاد تنش بین کشورها بر آن هستند تا دولت ها و ملت ها را تضعیف کنند و بین آنها  نفوذ کنند ضمن اینکه بهانه‌ای برای دخالت‌های بیشتر در امور داخلی کشورها داشته باشند. 

نعیمی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی قطعاً در این تنش‌ها و نزاع‌های بین دو کشور ارمنستان و آذربایجان آتش بیار معرکه است اگر چه مستقیم خود را نشان نمی‌دهد اما به شدت در این جنگ مؤثر است. 

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها فقط به اهداف خود می‌اندیشند، توضیح داد: اصلاً برای صهیونیست‌ها فرقی نمی‌کند بین چه دولت‌هایی جنگ و تنش وجود داشته باشد، مهم ایجاد درگیری در منطقه است تا منافع صهیونیست ها تامین شود. رژیم صهیونیستی وقتی از طریق آمریکا به آذربایجان نفوذ پیدا می‌کند به دنبال تأمین منافع خود است، بنابراین تفاوتی نمی‌کند که آذربایجان آسیب ببیند یا ارمنستان. 

 نعیمی دراین باره تصریح نمود: در ذهن صهیونیست‌ها همه جوامع باید قربانی اهداف آنها شوند، حتی اگر آن جوامع آمریکایی یا اروپایی باشد تا زمانی که از این جامعه نفعی نبرند جز آسیب و ضرر برای آنها کارکردی ندارند.

کارشناس منطقه در خصوص نقش صهیونیست‌ها در آتش افروزی در منطقه گفت: خود آذربایجانی‌ها هم می‌دانند که صهیونیست‌ها هیچگونه کمکی به آنها  نخواهند کرد، بلکه قضایا را تحریک بیشتری خواهند کرد تا آتش افروزی و ویرانی بیشتری صورت بگیرد تا بتوانند از از آب گل آلود ماهی بگیرند این روش صهیونیست‌ها است، نه در حال حاضر، بلکه در گذشته هم همینگونه بوده است. در همه جا همین گونه رفتار می‌کنند. رژیم از همین تفرقه ها  امرار معاش و زندگی می‌کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: اگر همه ی کشورهای منطقه مشغول درگیری های خود باشند و درگیری و جنگ داخلی یا خارجی داشته باشند، دیگر کسی به فکر فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی نمی‌افتد لذا استراتژی صهیونیست ها به مراتب پیچیده است، چرا که تلاش می‌کنند هر کشوری را با یک  استراتژی و روش تحت تأثیر قرار دهند و هر کدام را به یک روش درگیر مسائل داخلی کنند تا ضمن ایجاد درگیری در منطقه، با فروش تسلیحات منافع مادی خود را هم تامین کنند و هم مردم منطقه و جهان از خطر اصلی که وجود این غده سرطانی در منطقه است غافل شوند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.