سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امنیت از نیازهای اساسی فرد و اجتماع است، افزود: پیروی از دستورهای الهی عامل پایداری امنیت و سلامت جامعه است.

پیروی از دستورهای الهی عامل پایداری امنیت و سلامت جامعه است

به گزارش قدس آنلاین،  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی دهشت  در ویژه‌برنامه تبلیغی‌فرهنگی حرم مطهر رضوی که در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار و به صورت تصویری برای زائران پخش شد، ضمن گرامیداشت هفته نیروی انتظامی، به تبیین اهمیت ۲ نعمت امنیت و سلامت از منظر قرآن کریم پرداخت و گفت: معرفت به خدا و معرفت به سنت‌های الهی از مهم‌ترین عوامل پایداری امنیت و نعمت‌ها در جامعه است.
وی افزود: خداوند در قرآن درباره ۲ لازمه مهم یک جامعه، یعنی امنیت و آرامش، می‌فرماید: «وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا قَرْیَةً کَانَتْ آمِنَةً مُطْمَئِنَّةً یَأْتِیهَا رِزْقُهَا رَغَدًا مِنْ کُلِّ مَکَانٍ فَکَفَرَتْ بِأَنْعُمِ اللَّهِ فَأَذَاقَهَا اللَّهُ لِبَاسَ الْجُوعِ وَالْخَوْفِ بِمَا کَانُوا یَصْنَعُونَ؛ و خدا بر شما حکایت کرد و مثل آورد، مثل شهری را که در آن امنیت کامل حکم‌فرما بود و اهلش در آسایش و اطمینان زندگی می‌کردند و از هر جانب روزی فراوان به آن‌ها می‌رسید تا آنکه اهل آن شهر نعمت‌های خدا را کفران کردند. خدا هم به موجب آن کفران و معصیت، طعم گرسنگی و بیمناکی را به آن‌ها چشانید و چون لباس، سراپای وجودشان را پوشاند.»
سخنران حرم مطهر رضوی با بیان اینکه امنیت و آرامش در رأس نعمت‌هاست، ابراز کرد: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند خود را در برابر موضوع امنیت بی‌تفاوت بداند زیرا امنیت نه‌تنها یکی از ضرورترین نیازهای بشر است، عامل مهمی برای رشد و توسعه جامعه در عرصه‌های مختلف نیز هست.
دهشت، امنیت را از نیازهای اساسی فرد و اجتماع دانست و گفت: اطاعت از فرامین الهی و پیامبر اکرم(ص) و اهل بیت(ع) در امت سبب امنیت عمومی و مانع نزول عذاب الهی می‌شود.
خطیب بارگاه منور امام هشتم(ع) ادامه داد: یاد خدا، پیوند با ولایت، پیروی از دستورهای الهی و بهره‌مندی درست از نعمت‌های الهی از دیگر عوامل پایداری امنیت است. در مقابل آن، غفلت از نعمات الهی، کفر، دوری از ولایت و نادیده گرفتن قوانین دین عواملی است که امنیت جامعه را از بین می‌برد.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.