معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان‌رضوی از تلاش برای شناسایی اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان استان خبر داد.

فعالیت یک‌چهارم مراکز یادگیری کشور در خراسان‌رضوی/ اولیاء بی‌سواد دانش‌آموزان استان شناسایی می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی اسدی اظهار داشت: سیاست‌های نهضت سواد آموزی از ابتدای انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر حذف بی‌سوادی در کشور بوده است. آمار  باسوادی کشور در سال ١٣۵۵ تنها ۴۷.۵ درصد بوده است که از این مقدار حدود ۷۰ درصد در مقطع ابتدایی بوده‌اند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته آمار باسوادی خراسان رضوی در گروه هدف ١� تا ۴٩ سال، یک و نیم درصد بالاتر از میانگین کشوری یعنی ۹۷.۵ درصد بوده است.

اسدی عنوان کرد: دانایی و سواد عنصر اصلی ارتقاء کیفیت زندگی و مهمترین عامل دستیابی به توسعه پایدار است و در این راستا تمام سازمان‌ها و نهادها باید همکاری‌های لازم را با آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: مدرسه‌محوری، نظارت صحیح بر فعالیت‌های کمی و کیفی و شتاب بخشی از سیاست‌های سازمان نهضت سوادآموزی در سال ۹۹ است.  امروزه در کشور ما در جامعه هدف افراد بالای ۶۰ سال، حدود ۸۷ درصد مردم با سواد هستند.

اسدی با اشاره به اینکه نهضت سواد آموزی یک جریان فرهنگی است خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی سوادآموزی و ریشه‌کنی بی‌سوادی نیازمند همکاری‌های گسترده تمام نهادهاست. مراکز یادگیری به توانمندسازی و ارتقاء سطح معیشت خانواده‌ها کمک شایان توجهی کرده است.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی بیش از یک چهارم مراکز یادگیری کشور را در خود جای داده است افزود: شناسایی اولیای بی‌سواد دانش‌آموزان استان و برنامه‌ریزی مستمر برای آموزش آنها تا پایان سال جاری انجام می‌گیرد.  کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های سوادآموزی و استفاده از فرصت‌ها و امکانات در راستای تحقق اهداف نهضت سوادآموزی امری ضروری است.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.