سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: حدود ۲۵ درصد یعنی یک چهارم جمعیت شهروندان مشهدی که از اتوبوس برای جابه‌جایی در این کلانشهر استفاده می‌کنند نسبت به لزوم زدن ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس همه‌گیر کرونا بی‌توجه بوده و از آن غفلت می‌کنند.

۲۵ درصد مسافران اتوبوسهای درون‌شهری مشهد ماسک نمی‌زنند

به گزارش قدس آنلاین،  عباس اتحادی افزود: طبق بررسی صورت گرفته در حال حاضر حدود ۷۵ درصد مسافران از ماسک استفاده می‌کنند که البته این رقم در ماه‌های قبل بیش از ۸۰ درصد بود.

وی ادامه داد: استفاده از ماسک با توجه به وضعیت قرمز شیوع ویروس کرونا در مشهد برای همه شهروندان به منظور توقف زنجیره انتقال این ویروس همه‌گیر ضروری است و همه مسافران اتوبوسهای درون‌شهری در مشهد باید برای حفظ سلامتی خود و همشهریان ضمن استفاده از ماسک صورت، بهداشت فردی را رعایت کنند.  

سخنگوی سازمان اتوبوسرانی مشهد به استقرار ۲۸ ناظر در پایانه‌های اتوبوسرانی شهر مشهد برای ارائه تذکر به مسافران در مورد ماسک صورت اشاره و بیان کرد: برخی دانش‌آموزان از ماسک استفاده نمی‌کنند و همین امر منجر به کاهش آمار استفاده‌کنندگان از ماسک در ناوگان شده است.
اتحادی افزود: ضدعفونی این ناوگان نیز به صورت مستمر انجام می‌شود و نظارتها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ناوگان تشدید شده ‌است.
وی به کاهش افزون بر ۴۰ درصدی تعداد مسافران ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری مشهد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال نیز اشاره و بیان کرد: دستورالعمل استفاده از سامانه گرمایشی و همچنین تهویه اتوبوسها به تمام رانندگان ابلاغ شده و اجرای این دستورالعمل برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ضروری است.
روزانه هزار و ٨٣٠ دستگاه خودروی بزرگ جمعی در مسیرهای خطوط سازمان اتوبوسرانی مشهد به سه و نیم میلیون نفر شهروندان ساکن این کلانشهر برای سفرهای درون‌شهری خدمت می‌کنند.  

بر اساس آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۲۱۱ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.