رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از زمان الزام دولت به رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان، کارتهای بازرگانی حدود ۲۰۰ صادرکننده در استان به حالت تعلیق درآمد که از این تعداد تا پایان شهریور ماه امسال ۳۰ صادرکننده موفق به رفع تعلیق کارت بازرگانی خود شدند.

کارت بازرگانی ۳۰ صادرکننده خراسان رضوی رفع تعلیق شد

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی امیرفخریان افزود: بعد از شهریور ماه و پایان یافتن مهلت قانونی رفع تعهدات ارزی نیز کارتهای بازرگانی سه صادرکننده استان که کمتر از ۳۰ درصد از تعهدات ارزی خود را ایفا کرده بودند به حالت تعلیق درآمد.

وی اضافه کرد: کارگروه ملی پایش رفتارهای تجاری، مهلت رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان که پیش از این ۳۱ شهریور ماه امسال اعلام شده بود را برای صادرکنندگانی که تاکنون بیش از ۳۰ درصد از تعهدات ارزی خود را ایفا کرده باشند تا ۱۰ آبان ماه امسال تمدید کرد.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در مورد وضعیت کارتهای بازرگانی اجاره‌ای در خراسان رضوی گفت: با توجه به اقداماتی که توسط کمیته پایش کارتهای بازرگانی استان طی سالهای گذشته انجام شده بود تعداد کارتهای بازرگانی بدون پشتوانه (اجاره‌ای) در استان زیاد نیست.

امیر فخریان افزود: کمیته پایش کارتهای بازرگانی استان بلافاصله در خصوص کارتهای بازرگانی بدون پشتوانه اقدام کرده و به صاحبان آنها اخطار داده است که در صورت عدم رفع مشکل، کارتشان تعلیق می شود و همین اقدام باعث کاهش میزان کارتهای اجاره‌ای در استان شده است.

وی تعداد کارتهای بازرگانی فعال در این استان را دو هزار و ۶۰۰ مورد ذکر کرد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.