گیلان - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛ با بیان اینکه تهدید پاییز را می‌توانیم به یک فرصت تبدیل کنیم، گفت: اگر مردم مسائل بهداشتی را رعایت کنند، مطمئن باشید در پاییز حتی ممکن است شرایطی بهتر از سال‌های قبل داشته باشیم و بتوانیم این بیماری‌ها را مدیریت کنیم.

پیش‌بینی متفاوت از وضعیت کرونا و آنفلوآنزا در «پاییز»

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ،دکتر آبتین حیدرزاده اظهار کرد: متاسفانه فعلا با کرونا همراه هستیم و بیماری‌های حاد تنفسی هم اضافه می‌شود، اما یک فرقی در این میان وجود دارد و اینکه امسال با افزایش و با رعایت اصول بهداشتی توسط مردم شامل شستشوی دستها، رعایت فاصله گذاری و استفاده از ماسک، امیدواریم بیماری‌های تنفسی مثل آنفلوآنزا نسبت به سال‌های گذشته کمتر باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیان کرد: مطمئن باشید اگر ما این سه توصیه مهم را جدی بگیریم، حتی به اندازه هرسال که آنفلوآنزا به ما آسیب وارد می‌کرد، امسال به ما آسیب نمی‌زند؛ چراکه ماسک استفاده می‌کنیم، شست و شوی دست و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می‌کنیم و رعایت همین موارد باعث می‌شود احتمال ابتلای افراد به آنفلوآنزا هم کمتر شود.

حیدرزاده تصریح کرد: اکنون ما کنترل افراد مشکوک یا مبتلا به کرونا را از طریق سایت SALAMAT.ORG انجام می‌دهیم و نیروهای ما با این افراد تماس می‌گیرند و در خصوص وضعیت ابتلا به کرونا ارتباط لازم برقرار می‌شود و با بیماران ارتباط داریم.سامانه تلفنی۴۰۳۰ ما نیز فعالیت می‌کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: مراکز جامع سلامت ما کاملا آماده‌ و مشکل خاصی نداریم. البته می‌دانیم روی آموزش‌های لازم در این خصوص کار شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.