نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی گفت: از افرادی مانند محمدصادق معتمدی، استاندار خراسان جنوبی، اسماعیل نجار، رئیس ستاد بحران کشور و محمدرضا هاشمی، فرماندار مشهد به عنوان گزینه‌هایی برای استانداری خراسان‌رضوی نام برده شده است اما هنوز اقدامی رسمی و مشخص در این رابطه از سوی وزرت کشور انجام‌ نشده است.

۳ گزینه احتمالی برای استانداری خراسان‌رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  علی‌اصغر عنابستانی با بیان اینکه طبق روال مرسوم در خصوص انتخاب استاندار خراسان رضوی باید با تمام افراد تاثیرگذار در استان مانند نماینده ولی فقیه و نمایندگان استان در مجلس مشورت شود، اظهار کرد: اما هنوز به صورت رسمی چیزی در این باره به ما نمایندگان استان گفته نشده است، اما طی تماس‌هایی که بنده با معاونین پارلمانی و هماهنگی وزارت کشور داشتم، تاکید کردم که هرچه سریع‌تر باید استاندار جدید خراسان‌رضوی مشخص شود و این پیام را به رئیس دفتر آقای روحانی نیز رساندیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط نابسامانی که مردم از نظر اقتصادی و معیشتی دارند، انتخاب هر چه سریع‌تر استاندار خراسان‌رضوی باعث می‌شود تا استان ما از بابت تعیین شدن تکلیف وزارت صمت، سرش بی‌کلاه نماند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خلا مدیریت در هر سیستمی مشکل‌آفرین است، تصریح کرد: وضعیت حال حاضر کشور ما به گونه‌ای است که انگار اصلا در بعضی حوزه‌ها مدیریتی وجود ندارد.

عنابستانی اضافه کرد: با این وجود اما حضور نماینده عالی دولت در استان در بسیاری از بزنگاه‌ها و موقعیت‌های بحرانی، یک ضرورت و بسیار تاثیرگذار است. لذا دولت باید نسبت به معرفی هر چه سریع‌تر استاندار خراسان‌رضوی اهتمام داشته باشد.

وی مهم‌ترین شاخصه لازم برای استانداری خراسان رضوی را، صرف نظر از تجربه زیاد، دارا بودن تعامل بالا دانست و افزود: استاندار خراسان‌رضوی باید بتواند تمام اضلاع تاثیرگذار در استان را که اضلاع بسیار مهمی هم هستند دور هم جمع کند و به وحدت برساند. این اضلاع عبارت‌اند از آستان قدس رضوی، نمایندگی ولی فقیه در استان، ساختارهای حزبی قدرتمند و فعال در خراسان‌رضوی و نمایندگان استان در مجلس. این‌ها ساختارهای قدرت در استان هستند و استانداری می‌تواند موفق باشد که همه این اضلاع قدرت را در کنار هم جمع کند و به یک وحدتی برساند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه یکی از رموز موفقیت آقای رزم‌حسینی این بود که توانسته بود تمام این اضلاع را حول محور اقتصاد استان جمع کند، خاطرنشان کرد: البته علاوه بر این‌ها، خراسان رضوی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین استان‌های کشور حتما باید استانداری داشته باشد که از توانمندی‌های ویژه دیگری نیز برخوردار باشد و دارای سطحی فراتر از سطوح وزرا باشد.

عنابستانی با بیان اینکه بومی بودن استاندار شرط چندان مهمی نیست، عنوان کرد: اگر گزینه‌ای که به عنوان استاندار جدید خراسان‌رضوی معرفی می‌شود، فرد کار بلد و توامندی باشد، ‌ما نباید خیلی بر بومی بودن او تاکید کنیم، من معتقدم تمام مردم کشور بومی ایران‌اند و اگر که روحیه دلسوزی و مسئولیت‌پذیری در هر کدام از مردم کشور وجود داشته باشد، می‌تواند فردی کارآمد باشد. استاندار باید دارای شناخت خوبی از استان باشد که در این صورت، تفاوتی بین بومی بودن یا نبودن او وجود ندارد.

نماینده مردم سبزوار در مجلس بیان کرد: در سال‌های گذشته نیز استاندارانی را داشته‌ایم که ظاهرا غیربومی بودند، اما بسیار موفق بودند و توانستند بیشتر از یک استاندار بومی در خراسان‌رضوی تاثیرگذار باشند. ضمن این که در سابقه خراسان‌رضوی ما خیلی هم استاندارانی که متولد و بزرگ شده این استان باشند نداشتیم و من به یاد ندارم که اصلا ما هیچ استاندار بومی به این معنا داشته باشیم. من خیلی حساسیتی به این موضوع ندارم و فکر می‌کنم یک فرد کاربلد، دلسوز، انقلابی، اهل تعامل و دارای توانمندی‌های مدیریتی بالا، از هر کجای ایران هم که باشد قطعا می‌تواند تاثیرگذار و مفید باشد.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.