مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه کلنگ زنی پروژه طرح اقدام ملی مسکن با حضور ریاست محترم جمهوری طی یک یا دو هفته آینده به صورت همزمان در کل کشور خواهد بود، گفت:آن دسته از افرادی که جهت اقدام مسکن ملی ثبت نام کرده و مدارک را تحویل داده‌اند برای افتتاح حساب مراجعه کنند و هرجایی در این مسیر با مشکل مواجه شدند به ادارات راه و شهرسازی در تهران و شهرستان ها مراجعه کنند.

 اولویت طرح اقدام ملی مسکن با چه کسانی است؟

قدس آنلاین؛ «طرح اقدام ملی مسکن» در حالی پس از یک دوره طولانی کاهش شدید تولید مسکن و افزایش بی‌سابقه قیمت آن، با هدف تولید و ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در ۱۸ آبان سال گذشته کلید خورد که کارشناسان نسبت به تکرار مشکلات مسکن مهر در این طرح هشدار می‌دهند.

بر این اساس از جمله نگرانی‌های متقاضیان طرح اقدام ملی می‌توان به ابهام درباره چگونگی تأمین مالی پروژه، شیوه مواجهه دولت آتی با این طرح ملی و کیفیت نظارت وزارت راه و شهرسازی در روند پیشرفت پروژه اشاره داشت که به عنوان مهمترین عوامل، منجر به واریز وجه اولیه تنها از سوی ۱۰ درصد از متقاضیان شده است.

پایان مسکن مهر استان تهران تا پایان سال جاری

«خلیل محبت خواه»، مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در گفت‌وگو با قدس آنلاین در رابطه با آخرین تحولات پیرامون این طرح و میزان پیشرفت کار طرح اقدام ملی مسکن در استان تهران، گفت: اقدام ملی بر اساس قوانین سامان دهی مسکن ۷۵ تا ۱۰۰ متر خواهد بود و ما مسکنی زیر این ابعاد در طرح اقدام ملی مسکن نخواهیم داشت.

وی افزود: امسال قرار است کلا پرونده مسکن مهر بسته شود در طرح اقدام ملی مسکن هم بر اساس زمانی که شروع کردند و بر اساس زمانی که در قراردادشان به ثبت رسیده باید کار ساخت را آغاز و به پایان برسانند. ما این ها را سه شیفته کردیم  از زمانی که در قرارداد اینها ذکر شده بود زمان پایان کار را کاهش خواهیم داد ؛ این کاهش زمان می‌تواند بین ۳ تا ۹ ماه باشد.

در این رابطه بخوانید: مسکن ۳۵ متری مورد قبول جامعه نخواهد بود

محبت خواه با بیان اینکه کلنگ زنی پروژه طرح اقدام ملی مسکن انشاءالله با حضور مقام عالی کشور و ریاست محترم جمهوری در طی یک یا دو هفته آینده به صورت همزمان در کل کشور خواهد بود، گفت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی زمین‌های ما آماده است و مکان یابی طرح به اتمام رسیده است؛ منتها کسانی که افتتاح حساب کردند و موجودی حساب را تا ۴۰ میلیون تومان رسانده‌اند در اولویت هستند.

وی در رابطه با آن دسته از متقاضیانی که مشکل تکمیل مدارک دارند یا مبلغ واریزی آنها کمتر از ۴۰ میلیون تومان بوده نیز تصریح کرد: آن دسته از افرادی که  زیر ۴۰ میلیون واریز کرده‌اند قطعاً از لیست ما خارج خواهند شد. ما چندین بار به تمام کسانی که ثبت نام کرده‌اند پیامک زدیم تا نسبت به تکمیل پرونده و واریز مبلغ اولیه اقدام کنند؛ از مردم می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنند تا از لیست حذف نشوند. متقاضیان بعد از ثبت نام ۱۵ روز فرصت دارند تا اطلاعات خودشان را تکمیل کنند.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران تأکید کرد: آن دسته از افرادی که جهت اقدام مسکن ملی ثبت نام کرده و مدارکشان را تحویل داده‌اند برای افتتاح حساب مراجعه کنند و هرجایی در این مسیر با مشکل مواجه شدند به ادارات راه و شهرسازی در تهران و شهرستان‌ها مراجعه کنند تا مشکلشان حل شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
    0 0
    با سلام خدمت آقای محبت خواه مدیر کل مسکن،من کارگر سنگکی هستم ۲۵سال مستأجرم,با ی خانواده ی ۵نفری،برا مسکن ثبت نام کردم در کافی نت،،،،،کد ملی من رو با کد ملی پدرم ک در پایین صفحه ی شناسنامه های جدید هست اشتباه ثبت کردن،همه ی مشخصات همسر و بچه هام درسته،،،،سرش شلوغ بود اشتباه ثبت کرده،،،سرش وببرم واسه من مسکن می شه،هر جا رفتم می گن نمی شه،،بابا ی دکمه می خوایم بزنین سایت باز بشه،کد ملی بدبختایی مثل ما رو ویرایش بدین،کد ملی من وبزنین ببینین چی دارم؟؟؟