نمایش درخشان امیر عابدزاده در لیگ پرتغال می‌تواند خیال اسکوچیچ را در درون دروازه تیم ملی ایران راحت کند. شنبه شب، شب نمایش لژیونرهای فوتبال ایران در پرتغال بود. جایی که پورتو به مصاف ماریتیمو رفت و اولین شکست فصلش را مقابل این تیم تجربه کرد و تقابل لژیونرهای ایرانی که در نهایت به سود ماریتیمو به پایان رسید.

عابدزاده قفل دروازه تیم ملی را محکم کرد

امین غلام‌نژاد/

نمایش درخشان امیر عابدزاده در لیگ پرتغال می‌تواند خیال اسکوچیچ را در درون دروازه تیم ملی ایران راحت کند. شنبه شب، شب نمایش لژیونرهای فوتبال ایران در پرتغال بود. جایی که پورتو به مصاف ماریتیمو رفت و اولین شکست فصلش را مقابل این تیم تجربه کرد و تقابل لژیونرهای ایرانی که در نهایت به سود ماریتیمو به پایان رسید. مهدی طارمی، مهاجم پورتو از اواسط نیمه دوم به زمین آمد و در مقابل نیز امیر عابدزاده سنگربان ماریتیمو در این بازی بود و نمایش درخشانش منجر به برد تیمش شد.

*هشت سیو

عابدزاده با اینکه در این دیدار دو گل دریافت کرد، اما هشت سیو داشت و در مهم‌ترین صحنه بازی توانست پنالتی الکس تلس را با واکنشی زیبا مهار کند تا برد تیمش را رقم بزند. چند دقیقه پس از مهار پنالتی توسط عابدزاده، نانو هم‌تیمی او توانست در چهارمین دقیقه از وقت‌های تلف شده گل سوم ماریتیمو را به ثمر برساند تا جبران یکی از گل‌های خورده توسط پورتو هم نتواند جلو کسب پیروزی آن‌ها را بگیرد.

در نهایت این دیدار با پیروزی ۳ بر ۲ ماریتیمو به پایان رسید و امیر عابدزاده با امتیاز ۸.۲ بهترین بازیکن زمین شد.

*حرکات گربه

احمدرضا عابدزاده پدر امیر و اسطوره درواز بانی ایران در زمان کودکی و نوجوانی که مربی او بود همواره از امیر می‌خواست که برای یادگرفتن پرش و سرعت عکس‌العمل در دروازه بانی باید حرکات گربه‌ها را تماشا و یاد بگیرد.

امیر که خودش در جزایر مادیرا یک گربه زیبای اسکاتیش فولد دارد، در رسانه های پرتغال به خاطر انعطاف پذیری و قابلیت بالای جسمی‌اش در پرش‌ها به «گربه» معروف است. در همین رابطه سایت zap.aeiou در گزارشی در باره این بازی نوشت «امیر پنالتی را به سبک گربه از الکس تلس ستاره برزیلی پورتو گرفت تا ماریتیمو را به سوی این پیروزی با ارزش برد.» جالب است که این پنالتی روی حرکت و پاس مهدی طارمی به موسی مارگا به دست آمد که عابدزاده آن را گرفت.

*جانشین مناسب برای بیرو

نام امیر عابدزاده در فهرست نفرات دعوت شده دراگان اسکوچیچ برای حضور در تیم ملی نیز دیده می‌شود. این دروازه بان که درزمان کارلوس کی روش هم به اردوی تیم ملی دعوت شده بود فرصت چندانی برای خودنمایی درون دروازه تیم ملی پیدا نکرد، اما فصل فوق‌العاده‌ای که امیر پشت سر گذاشت به طوری که جزو چهار دروازه‌بان برتر لیگ پرتغال قرار گرفت و از سوی دیگر شروع توفانی وی در شروع مجدد لیگ پرتغال این نوید را می‌دهد که روزهای بهتری در تیم ملی برای بچه عقاب در راه است. عابدزاده ۲۷ ساله می‌تواند فصلی تازه را در تیم اسکوچیچ آغاز کند چرا که علیرضا بیرانوند به دلیل مصدومیت به تیم ملی دعوت نشده است و امیر می‌تواند همانند پدرش سنگربان اول تیم ملی باشد. البته با حضور دروازبان‌هایی مثل محمد رشید مظاهری و پیام نیازمند قطعاً کار سختی پیش روی امیر عابدزاده خواهد بود اما نمایش درخشانش در لیگ پرتغال و مقابل پورتو و اینکه در شرایط مسابقه قرار دارد، خیال اسکوچیچ را در درون دروازه تیم ملی نیز راحت خواهد کرد. باید دید عابدزاده در تیم ملی هم می‌تواند عملکردی رضایت‌بخش را از خود نشان دهد یا خیر.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.