معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، گفت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، مجوزی برای ایستگاه‌های صلواتی صادر نشده، اما مجوز «معبر حسینی» داده شده است.

 «معبر حسینی» جایگزین ایستگاه‌های صلواتی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام مرتضی همتی‌فر  با اشاره به تجربه موفق در برگزاری عزاداری در ایام محرم و انتخاب ۶۰ نقطه محوری و پای کار بودن تمامی دستگاه‌ها، گفت: برای مراسم اربعین و دهه آخر صفر نیز ۴۰ نقطه محوری در نظر گرفته شده و به هیئت‌ها مجوز داده خواهد شد تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مراسم عزاداری را برگزار کنند.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، اظهار کرد: امسال برای اولین بار شورای هیئات مذهبی، برنامه ویژه‌ای برای هیئات مذهبی خواهران در نظر گرفته که بر این اساس در روز اربعین از ساعت ۱۵ تا ۱۷ ویژه برنامه‌ای اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اعزام مبلغ به صورت فردی و گروهی به سراسر استان، بیان کرد: تاکنون حدود ۷۰۰ مبلغ ثبت‌نام خود را انجام داده‌اند که پیش‌بینی می‌کنیم با گروه‌های جهادی حدود دو هزار نفر مبلغ در دهه آخر صفر اعزام شوند.

حجت‌الاسلام همتی‌فر در ادامه بیان کرد: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا مجوزی برای ایستگاه‌های صلواتی صادر نشده، اما مجوز «معبر حسینی» داده شده و به این صورت است که همان فضای ایستگاه صلواتی را در سطح شهر آماده می‌کنند ولی اجازه توزیع اقلام خوراکی را ندارند.

وی با بیان اینکه برای مراسم اربعین و دهه آخر صفر دستورالعملی به ائمه جماعات ادارات داده شده است، اظهار کرد: همچنین برنامه‌هایی برای ۴۵۰ روحانی مستقر در سطح استان خراسان رضوی تدوین شده است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.