مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت: ضریب نفوذ گاز طبیعی در استان در حال حاضر ۹۲درصد است که با گاز رسانی به روستاهای کوهستانی و صعب العبور به ۹۸درصد خواهد رسید.

پوشش ۹۲درصدی گاز طبیعی در خراسان رضوی /توسعه شبکه به روستاهای کوهستانی رسیده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از  شرکت گاز استان خراسان رضوی، حسن افتخاری با اعلام این خبر افزود: در نیمه اول سال ۹۹، ۸۳۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در استان اجرا شده که ۴۹ کیلومتر در بخش شهری و ۷۸۲ کیلومتر در بخش روستایی بوده است.
وی با بیان این مطلب که هم اکنون ۷۹ شهر و ۲۲۹۷ روستای خراسان رضوی با میانگین ضریب نفوذ ۹۲ درصد از گاز طبیعی استفاده می کنند، افزود: در حال حاضر ۳۵ هزار و ۶۳۴ کیلومتر شبکه گازرسانی در اقصی نقاط استان اجرا شده که ۳۵ درصد آن (۱۱ هزار و ۲۷۸ کیلومتر) در بخش شهری و ۲۴ هزار و ۳۵۶ کیلومتر یعنی در حدود ۶۵ درصد هم در بخش روستایی می باشد.
افتخاری گفت: خراسان رضوی در سکوی اول اجرای شبکه های گازرسانی در بین تمام استان های کشور ایستاده است و تلاش می کنیم تا با توکل به خداوند متعال و در سایه تعهد و تخصص کارکنان، ضریب بهره مندی خانوار روستایی استان را از نعمت الهی گاز افزایش دهیم.
وی خاطرنشان کرد: توسعه شبکه های گاز در نقاط باقی مانده و فاقد گاز در خراسان رضوی به روستاهای صعب العبور و کوهستانی رسیده است، به همین علت نیازمند زمان بیشتری برای اجرای طرح ها هستیم.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی یادآور شد: هم اکنون عملیات اجرایی گازرسانی در ۲۹۵ روستای دیگر استان هم در حال اجرا است که با تکمیل و بهره برداری از آنها، ضریب نفوذ گاز روستایی خراسان رضوی از ۹۲ درصد به ۹۸ و نیم درصد افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.