سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات با اشاره به این که این شهرستان به لحاظ شمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد گفت: از ابتدای همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۳۰ تن از مردم این منطقه به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

مه‌ولات در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین،  مهدی دهقان افزود: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ از ۵۰۱ شهروند مه‌ولاتی در آزمایشگاههای سطح استان خراسان رضوی آزمایش کرونا گرفته شده است که نمونه آزمایش ۱۶۲ نفر مثبت اعلام شده است.

وی ادامه داد: مرکز غربالگری امام رضا (ع) مه‌ولات در مدت چهار ماه فعالیت خود هم از ۲۸۲ نفر نمونه‌گیری کرده است که آزمایش کرونای ۹۶ نفر آنها مثبت اعلام شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مه‌ولات بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذای اجتماعی تاکید کرد و ادامه داد: تنها راه مبارزه با بیماری کووید ۱۹، استفاده از ماسک، شست و شوی مرتب دست‌ها و خودداری از حضور در مراکز شلوغ و پرجمعیت است.

شهرستان مه‌ولات دارای یک بیمارستان دولتی، چهار پایگاه اورژانس ۱۱۵، ۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۲۴ خانه بهداشت و سه پایگاه بهداشتی است که خدمات مختلف بهداشتی - درمانی به مردم ارایه می‌دهند.

فیض‌آباد مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مه‌ولات در ۲۰۷ کیلومتری مشهد قرار دارد.  

دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمت می‌کند.
این دانشگاه ۱۹۰ تخت در بیمارستان نهم دی تربت‌حیدریه و ۲۰ تخت در بیمارستان شهر مه‌ولات دارد.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شمار جان‌باختگان بیماری کووید ۱۹ در کشور به ۲۶ هزار و ۹۵۷ نفر رسید و ۳۰ استان در وضعیت قرمز یا هشدار کرونا هستند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.